۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۸۳۳۷۹
معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان:

17 شهریور نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان با بزرگ خواندن جنایت روز 17 شهریور از سوی رژیم منحوس پهلوی گفت: این روز تداعی کننده کربلائی دیگر بود که مردم برای دفاع از آرمان ها در میدان ژاله به خاک و خون کشیده شدند.
17 شهریور نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان، در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور با ابراز تاسف از مغفول ماندن این روز بزرگ اظهار داشت: 17 شهریور هم متاسفانه مانند خیلی از شعائر دینی ما مغفول مانده است که این روز تداعی کننده کربلائی دیگر در میدان ژاله تهران بود که به واقع کلمه نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی بوده و به نوعی سند پیروزی انقلاب است.

 

وی در ادامه افزود: این سند پیروزی را بیش از 4 هزار شهید در میدان ژاله تهران در روز 17 شهریور با خون خود امضا کردند و خونشان الان نیز در پای درخت انقلاب جاری است و آن را آبیاری می کند.

 

معاونت مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در ادامه با تشریح اهداف قیام مردم در روز 17 شهریور تصریح کرد: مردم در حقیقت در آن روز دو هدف و دو شعار را دنبال می کردند که یکی « درود بر خمینی » بود و هدف از این شعار هم این بود که مردم خمینی کبیر را که فریادگر استقلال و آزادی مردم بود می خواستند و دومین هدف و شعار آنها « مرگ بر شاه » بود که هدف از آن هم عدم پذیرش سلطه شاه و پذیرش فرمان الهی بود.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که به نظر شما 17 شهریور تا چه میزان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت عنوان کرد: با وجود اینکه جرقه های انقلاب اسلامی در سال 42 زده شده بود ولی می توان 17 شهریور را نقطه آغاز و استارت اولیه انقلاب اسلامی دانست که در این زمان خواسته های نامشروع رژیم منحوس پهلوی به اوج خود رسیده بود لذا مردم قبل از این روز هم راهپیمائی هایی در 13 شهریور بعد از نماز عید سعید فطر به راه انداختند اما اوج این راهپیمائی و تظاهرات در 17 شهریور بود که با وجود تانک ها و سربازان و هواپیماها مردم ذره ای پا عقب نگذاشتند و برای رسیدن به آرمان های خود بیش از 4 هزار شهید در این روز تقدیم انقلاب کردند و بهترین حرف درباره این روز سخن حضرت امام (ره) بود که فرمودند ای کاش من هم جزء شهدای این روز بودم.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه پیشرفت و شکوفائی امروز جمهوری اسلامی را ثمره قیام هائی مانند 17 شهریور دانست و تاکید کرد: طبیعتا ثمره اصلی این قیام ها پیروزی انقلاب اسلامی بود که به بار نشست و همچنین پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی در جهان امروز و اقتدار آن در منطقه خاورمیانه را مدیون خون شهدای این قیام ها هستیم که بحمد الله الان ایران در بعضی از علوم جزو چند کشور برتر جهان است.

 

وی در پایان افزود: روزهایی مانند 17 شهریور در طول تاریخ این کشور زیاد بوده ولی متاسفانه در پیچ و خم زندگی روزمره ما گم شده و به باد فراموشی سپرده شده است و این وظیفه ماست که از این روزها به گرمی یاد کنیم و یاد این عزیزان را همیشه زنده نگه داریم. /949/ت302/ب

ارسال نظرات