۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۳۸۰

برنامه های نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان روزهای نوزدهم و بیستم شهریورماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود، به تبیین اهداف برگزاری این کنگره پرداخت.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز یک‌شنبه هفدهم شهریورماه در نشست خبری کنگره بین‌المللی امامزادگان در ساختمان شهید محلاتی این سازمان واقع در خیابان نوفل لوشاتو ضمن گرمیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهیدان هفدهم شهریور و با تبریک دهه کرامت به تبیین اهداف برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان پرداخت.

وی تبلیغ و ترویج معارف و فرهنگ اهل‌بیت(ع)، عمل به وظیفه دینی و ابراز مودت را از اهداف این کنگره دانست و افزود: این یک افتخار ملی است که ملت ایران در مقابل ظلم بنی امیه و به‌ویژه بنی عباس به ذریه پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، به این عزیزان پناه دادند، آنها را با آغوش باز پذیرفتند، به آنها خدمت کردند و در برخی از موارد همراه آنها جنگیدند و به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام محمدی هجرت تعداد قابل توجهی از اولاد ائمه معصومین(ع) به ایران را نشانه مودت و معرفت ملت ایران نسبت به اهل‌بیت(ع) و اولاد ایشان ارزیابی کرد و ابراز داشت: ملت ایران در مقام عمل، ارادتشان به اهل‌بیت(ع) را ثابت کردند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه از تعظیم شعائر سخن گفت و آن را سفارش قرآن و از دیگر اهداف کنگره بین‌المللی امامزادگان دانست و گفت: هر ملت و حکومتی شعائری دارد که شعائر ما قرآن، اهل‌بیت(ع)، تقوا و پاکیزگی است و مطرح کردن یاد و نام پیامبراکرم(ص)، اهل‌بیت(ع) و اولاد ایشان سبب می‌شود تا افراد جامعه باتقوا و پاکیزه زندگی کنند.

معرفی الگو به نسل جوان

وی از الگوسازی و معرفی الگو برای جامعه به‌ویژه نسل حاضر و جوان به‌عنوان هدف دیگر این کنگره یاد کرد و با اشاره به این‌که امامزادگان از خاندان پیامبراکرم(ص) و الگوی ما هستند، افزود: این الگوها مطرح می‌شوند، تا جوانان سراغ الگوهای تقلبی که پس از مدت کوتاهی فراموش می‌شوند، نروند زیرا الگوی ما پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و اولاد ایشان هستند.

مبارزه با تفکر غلط وهابیت تکفیری

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که مبارزه با تفکر غلط وهابیت تکفیری که با قرآن و سنت مبارزه می‌کنند و ساخته و پرداخته استعمارگران هستند، از دیگر اهداف این کنگره است، بیان داشت: رفتن به زیارت قبور پیامبراکرم(ص)، ائمه معصومین(ع) و اولاد ایشان یک نوع احترام است.

حجت‌الاسلام محمدی معرفی ملجا و پناهگاه برای انسان‌ها در مواقع اضطراری و گرفتاری را از دیگر اهداف کنگره بین‌المللی امامزادگان ارزیابی کرد و با اشاره به این‌که کسانی‌که به زیارت می‌روند، به لحاظ روحی و روانی آرامش می‌گیرند، ابراز داشت: این تجربه زندگی طولانی مردم ما است که وقتی برایشان مسأله و حادثه‌ای پیش می‌آید، به امامزادگان مراجعه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: پرداختن به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند»، از دیگر اهداف این کنگره است.

وی معرفی شأن و منزلت امامزادگان به مردم را از دیگر اهداف این کنگره ارزیابی کرد و گفت: حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه در مناسبت‌های ملی و مذهبی نسبت به گذشته بیشتر شده است که این علاوه بر تأثیر بر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، لطف، عنایت و توجه اهل‌بیت(ع) امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهیدان، به‌دلیل همت و تلاش اصحاب رسانه است.

تقویت بصیرت و معرفت مردم

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که تقویت بصیرت و معرفت مردم در ابعاد مختلف زندگی از اهداف دیگر این کنگره است، اظهار داشت: نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان روزهای نوزدهم و بیستم شهریورماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که تاکنون حدود 600 مقاله به کنگره ارسال شده که از بین آنها 436 مقاله  رتبه لازم را به‌دست آوردند و رتبه‌های برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند، ابراز داشت: از یازده کشور انگلستان، قرقیزستان، عراق، افغانستان، استرالیا، ازبکستان، ایتالیا، ترکیه و فرانسه نیز مقالاتی به این کنگره مقاله ارسال شده است که 9 نفر از آنها در کنگره شرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: خطبه خوانی و زیارت مخصوص امامزادگان، رونمایی از پورتال جامع امامزادگان، قرائت پیام آیت‌الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی و اعطای نشان مودت به سی نفر از مدیران هیأت امناء و خادمان بقاع متبرکه از برنامه‌های این کنگره است.

وی افزود: دیدار با مراجع تقلید و اخذ پیام شفاهی از حضرت آیات مکارم شیرازی،  نوری همدانی، صافی گلپایگانی، سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی و برپایی نمایشگاه دستاوردها و عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه از برنامه‌های جنبی نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که روز پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تکریم و بزرگداشت امامزدگان پیشنهاد و در تقویم کشور به این عنوان نام گرفت، ابراز داشت: در این روز در 221 امامزاده در سراسر کشور همایش تکریم و تجلیل امامزادگان برگزار می‌شود./956/پ202/ص

ارسال نظرات