۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۸۳۳۸۵
استاد حوزه و دانشگاه:

17 شهریور روز مبارزه با استکبار و طاغوت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با آگاه و بصیر خواندن شرکت کنندگان در راهپیمایی روز 17 شهریور گفت: وقتی سیاست های دیکتاتوری شاه در معارضه با خواست دین و مردم قرار گرفت مردم با بصیرت و هوشیاری تمام و با درایت امام (ره) به خیابان ها آمدند.
17 شهریور روز مبارزه با استکبار و طاغوت است

حجت الاسلام کریم حسنی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با احترام به شهدای 17 شهریور این روز را روز مبارزه با طاغوت و استکبار دانست و اظهار داشت: این روز در ذهن هر شنونده مبارزه با استکبار، طاغوت و ظلم ستیزی را تداعی می کند که وقتی مردم سیاست های دیکتاتوری شاه را در معارضه با خواست دین و خودشان دیدند با هوشیاری و بصیرت تمام و با درایت امام (ره) برای مقابله با آن به خیابان ها آمدند.

 

وی در ادامه به وقایع قبل از 17 شهریور که نهایتا منجر به وقوع حوادث 17 شهریور شد اشاره کرد و عنوان داشت: قبل از روز 17 شهریور نیز چندین تجمع اتفاق افتاد که به قول معروف استارت 17 شهریور را زدند که از جمله آن گل هدیه دادن مردم به سربازان و اثبات برادری خود بود که موثر واقع نشد و حوادث طور دیگری رقم خورد که دنباله آن وقایع 17 شهریور بود.

 

این استاد حوه و دانشگاه در ادامه افزود: از همان اوایل صبح روز 17 شهریور ارتشبد اویسی، فرماندار تهران که به قصاب ایران نیز شهرت داشت دستور حکومت نظامی صادر کرد ولی مردم نیز علی رغم حضور تانک ها و سربازان به خیابان ها ریختند و شعار « برادر ارتشی چرا برادر کشی و مرگ بر شاه » سر دادند که برای اولین بار بود از شعار مرگ بر شاه استفاده می شد.

 

حجت الاسلام حسنی 17 شهریور را یکی از تاثیر گذارترین وقایع در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: مقدمه و شروع یک مبارزه اصلی و سرنگونی رژیم طاغوتی شاه از این جا آغاز شد و حوادث بعد از 17 شهریور با الهام گرفتن از این روز غمناک به صورت سلسله وار به وقوع پیوستند که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

وی در پایان با انتقاد از نحوه گرامی داشت این روز و به فراموشی سپرده شدن ثمرات و خون این شهدا خاطرنشان کرد: به نظر بنده به صورت شایسته از ثمرات این قیام ها تقدیر نشد و خواست آن مردم که جلوی توپ و تانک ایستادند از خاطره ها رفته و از 17 شهریور به جز یک نام باقی نمانده است که متاسفانه این روز با پخش چند کلیپ از صحنه های آن گرامی داشته می شود و به نظر من هدف شهدای این روز که در حدود 4 هزار نفر بودند این نبود بلکه باید هدفشان تشریح شود و همچنین نباید بگذاریم خواست این شهدا رنگ ببازد که اگر این ها وارد متن زندگی مردم شوند خواهیم دید که چه تغییراتی در زندگی ها حاصل می شود. /949/ت302/ب

ارسال نظرات