۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۴۸۵
آیت الله خاتمی:

رفاقت دیرینه با رهبر انقلاب از ویژگی‌های آیت الله طاهری خرم آبادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، رفاقت دیرینه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را از ویژگی های مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی عضو فقید جامعه مدرسین دانست و تاکید کرد: عمر با برکت این بزرگ مرد با همراهی با انقلاب و امام گذشته است.
آيت الله خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي

 آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله طاهری خرم آبادی، به تبیین شخصیت این عالم ربانی پرداخت و گفت:‌ ایشان از بقیه السلف یاران امام راحل عظیم الشان انقلاب هستند.

 

وی تاکید کرد: ایشان از آغاز نهضت تا پیروزی انقلاب پیوسته به عنوان یکی از ارکان انقلابیون یاران حضرت امام به حساب می آمدند.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایشان رابطه تنگاتنگی با بزرگان یاران امام از جمله شهید آیت الله بهشتی و شهید آیت الله مطهری داشتند، آیت الله طاهری خرم آبادی شخصیتی تشکیلاتی بودند، هم در احداث تشکیلات موفق بود و هم در ادامه آن.


وی بیان کرد: آیت الله طاهری خرم آبادی بعد از پیروز انقلاب نیز همواره به عنوان چهره ای خدمت گذار و معتمد امام مطرح بودند، ایشان نماینده ولی فقیه در سپاه بودند و چند بار حضرت امام ایشان را به عنوان معتمد خود منصوب کردند.

 

آیت الله خاتمی ابراز داشت: مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی چند دوره نماینده مجلس خبرگان بودند،‌در دوره چهارم نیز ایشان عضو بودند و در مقطعی نیز امامت جمعه موقت تهران را به عهده داشتند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عمر با برکت این بزرگ مرد با همراهی با انقلاب و امام گذشته است، تصریح کرد: از ویژگی های ایشان رفاقت دیرینه با مقام معظم رهبری است.

 

آیت الله خاتمی بیان کرد: آیت الله طاهری خرم آبادی شخصیتی است که پرونده ایشان در انقلاب روشن است، از نظر علمی نیز ایشان مدرس خارج فقه و اصول حوزه بودند و کتاب هایی هم از که از ایشان مانده، چه کتاب های تخصصی و چه کتاب های عمومی تاثیر گذار و مفید بوده است.

 

وی بیان داشت: خوشبختانه در زمان حیات آیت الله طاهری خرم آبادی دو جلد خاطرات ایشان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده که برای کسانی که می خواهند گوشه ای از خاطرات انقلاب را درباره روحانیت بدانند، بسیار مفید و آموزنده است. /924/ت302/ج
 

ارسال نظرات