۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۵۰۵
مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز:

تهذیب نفس و عمل به آموخته‌ها مهم ترین رسالت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ حیدری گفت: انتظاری که از طلاب خواهر در شرایط فعلی جامعه می رود، ابتدا مجاهدت در عرصه‌های علمی و تحصیلی، تهذیب نفس و سپس عمل به آموخته‌ها است.
حوزه علميه صادقيه تبريز

فاطمه حیدری، مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه کشور صورت گرفت، با تأکید بر این‌که رسالت طلاب خواهر بسیار حساس‌تر از گذشته شده است، اظهار داشت: رسالت امروز حوزه های علمیه خواهران به همان اندازه‌ای که روحانیت و حوزه های علمیه برادران از حساسیت نقش و جایگاه برخوردار هستند، مورد توجه و اهمیت است.


وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه به واسطه ناتوی فرهنگی دشمنان با بحران هویتی و عقیدتی رو به روست، اگر نتوانیم نیاز معرفتی بانوان جامعه را تأمین کنیم، به یقین نفوذ فرقه‌های ضاله و عقاید انحرافی در مجالس بانوان افزایش و در نتیجه جامعه با انحرافات فکری رو به رو خواهد شد.


حیدری با بیان این‌که بزرگترین وظیفه طلاب خواهر مقابله با خرافه‌گری و بدعت‌های نابجا است، گفت: انتظاری که از طلاب خواهر در شرایط فعلی جامعه می رود، ابتدا مجاهدت در عرصه‌های علمی و تحصیلی، تهذیب نفس و سپس عمل به آموخته‌هاست، حقیقت امر آنست که اگر طلاب به زی‌طلبگی و به آموخته‌های خود عامل باشند، وضعیت بهتر از این خواهد بود.


مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت طلاب حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز اظهار داشت: خوشبختانه این مرکز بزرگ علوم دینی با صبغه تاریخی خود همواره منشأ خیر و برکت معنوی برای منطقه آذربایجان بوده است.


وی با اشاره به موفقیت طلاب این مرکز علوم دینی در عرصه‌های مخ
تلف یادآور شد: طلاب صادقیه چه در عرصه های علمی و پژوهشی و چه در عرصه های معرفتی و اخلاقی جزو طلاب نمونه کشور به شمار می روند چنانکه در طول سالیان متمادی موفقیت طلاب این مرکز در المپیادهای مختلف علمی را شاهد بوده ایم.


حیدری ادامه داد: امسال حدود 70 طلبه ورودی جدید در حوزه علمیه صادقیه همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران، به فراگیری علوم و معارف اسلامی مرکز خواهند پرداخت. افزون بر این‌که معاونت های مختلف ویژه برنامه های ابلاغی از مرکز و طرح های ابتکاری و خلاقانه خود را اجرایی می کنند.


مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در پایان موفقیت طلاب خواهر را نیازمند حمایت خانواده‌ها و همسران ایشان دانست و گفت: به یقین فعالیت بانوان در جامعه بدون همکاری همسران و خانواده آنان میسر نمی شود، در حقیقت بانوان هم در محیط خانواده و هم در مسؤولیت اجتماعی وظایف خطیری بر عهده دارند که بایستی در هر دو عرصه بتوانند رضایتمندی خاطر را کسب کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات