۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۵۲۳

امامزاده غریب حسن ارومیه میزبان خادمان حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: مراسم تکریم و بزرگداشت امامزادگان با حضور خادمان حرم رضوی در آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام رستملو، سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه اروميه

حجت الاسلام سیف الله رستملو، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: مراسم بزرگداشت و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه دستور العمل سازمان اوقاف کشور است که مصادف با پنجم ذی القعده، سالروز تکریم امامزادگان در همه شهرها برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه ارومیه با حضور خدام آستان قدس رضوی در امامزاده غریب حسن برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رستملو با اشاره به استقبال مردم از برگزاری همایش امامزادگان گفت: امسال چهار نفر از خادمان رضوی در این مراسم حضور می یابند.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه، تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت (ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

 

وی، بیست و یکم شهریور ماه را زمان برگزار همایش بزرگداشت امامزاده غریب حسن اعلام و اظهار کرد: خادمین حرم امام رضا(ع) پرچم بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا را به عنوان تبرک به این همایش می آورند و به مدت سه روز در این شهر اقامت داشته و به شهر های دیگر سفر می کنند.

 

حجت الاسلام رستملو گفت: سخنران این مراسم حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و مداح حاج حسین رکنی و یکی از خادمان قدس رضوی خواهد بود.

 

وی همچنین اضافه کرد: این مراسم در امامزاده محمد ابراهیم به صورت منطقه ای برگزار می شود.

 

به گفته سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه، در شرایط کنونی که نیروهای وهابی و تکفیری به دنبال هتک حرمت به اماکن مقدس و مقبره های بزرگان دین اسلام هستند، تکریم و بزرگداشت امامزادگان و تبیین سیره اهل بیت (ع) می تواند موجب روشنگری افکار عمومی جهان و همچنین خنثی کننده توطئه های دشمنان باشد.

 

وی با اشاره به حدیثی افزود: زیارت اولاد ائمه (ع) همانند زیارت خود ائمه (ع) است./936/ت303/ب

ارسال نظرات