۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۸۳۵۴۳
در معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران؛

آغاز فعالیت دفتر طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه تهران از فعال‌سازی دفتر طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در این معاونت خبرداد و بر ضرورت آشنایی و تسلط طلاب بر مبانی و اصول ایدئولوژیکی ناب تشیع به‌وسیله آثار استاد شهید مطهری برای ارتباط با جامعه و مقابله با هجمه‌های بیگانگان تأکید کرد.
استاد شهيد مرتضي مطهري

حجت‌الاسلام حسین گودرزی، معاون تهذیب حوزه علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از فعال‌سازی دفتر طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در این معاونت خبرداد و گفت: این طرح حدود سه سال است که از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور پیگیری می‌شود و ما امسال این طرح را جزو برنامه‌ کاری خود قرار دادیم.

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام اولیه برای این طرح از بین طلاب حوزه علمیه تهران انجام شده و 10 مدرسه علمیه برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: در این طرح طی شش سال، یکسری از آثار شهید مطهری به‌صورت برنامه ریزی شده مطالعه و در پایان هرسال با گرفتن آزمون، از نفرات برتر با جوایز نفیسی تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام گودرزی به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اگر برنامه‌ریزی دروس حوزه به دست من بود، آثار شهید مطهری را یکی از متون حوزه قرار می‌دادم، ابراز داشت: طلاب برای ارتباط با جامعه، دانشگاه، مجامع علمی، پژوهشکده‌ها، مساجد و بازار و مقابله با هجمه‌های بیگانگان لازم است تا بر مبانی و اصول ایدئولوژیکی ناب تشیع مسلط باشند که توسط استاد شهید مطهری و دیگر بزرگان تدوین شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران خاطرنشان ساخت: اساتید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری هفته آینده از قم به تهران اعزام می‌شوند و با حضور در مدارس علمیه ضمن تبیین ضرورت و اهداف، طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری را آغاز می کنند./956/ت303/ع

ارسال نظرات