۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۳۵۷۹
مدیر بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور:

ذخایر مذاهب اسلامی میراث فرهنگی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر ارتباطات بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در دیدار مدیر بنیاد اسلامی بنگلادش، گفت: ذخایر مذاهب اسلامی، میراث فرهنگی جهان اسلام و متعلق به تمام مسلمانان است.
شميم محمد افضل، مدير بنياد اسلامي بنگلادش در بازديد از مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي نور
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، شمیم محمد افضل، مدیر بنیاد اسلامی بنگلادش، طی سفر به شهر مقدس قم و دیدار از جامعةالمصطفی از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) بازدید کرد.
محسن مسچی، مدیر ارتباطات بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در این بازدید با ارائه گزارشی از دستاوردها و تولیدات این مرکز گفت: ذخایر مذاهب اسلامی، میراث فرهنگی جهان اسلام بوده و متعلق به تمام مسلمانان است.
وی با بیان این‌که حفظ میراث فرهنگی و اسلامی مهم‌ترین وظیفه و مأموریت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) به شمار می‌رود، تصریح کرد: این مرکز در 25 سال فعالیت خویش، موفق به دریافت بیش از 300 جایزه و تندیس شده است.
مسچی با اشاره به این‌که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) کار در عرصه قرآنی و تفسیری را تعهد خود می‌داند، اظهار داشت: با توجه به قرآن ستیزی‌های صورت گرفته، از سوی استکبار جهانی در گستره بین‌المللی، این مرکز موفق شد تا با معرفی نرم افزار قرآنی خود، در سال 2009 میلادی به عنوان برترین تولید کننده نرم افزار در جهان شناخته شود.
مدیر ارتباطات بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، دوری از تعصبات نابجای قومی و مذهبی را یکی از دلایل موفقیت مرکز نور دانست و خاطرنشان کرد: ذخایر و داشته‌های مذاهب اسلامی، میراث فرهنگی جهان اسلام بوده و متعلق به تمام مسلمانان است.
وی علت نام گذاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به نور را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تمام علوم مربوط به خداوند متعال بوده و نوری از انوار الهی است، از این رو مرکز با توجه به فعالیت در عرصه علوم الهی اسلامی به این نام مزین شده است.
مسچی در ادامه با اشاره به اسامی برخی از تولیدات نرم‌افزاری این مرکز اذعان داشت: تمامی نرم افزارهای تولیدی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی همچون نور الفقاهه، جامع التفاسیر نور، نور الحکمه، نور السیره، نور الدرایه و نور الاحادیث  کلمه نور را به همراه دارد.
وی در پایان با بیان این‌که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضوری فعال دارد، افزود: این مرکز آمادگی دارد، تا ضمن دریافت دیتاهای اسلامی به زبان‌های گوناگون، آنها را بدون دریافت هزینه‌ای به صورت نرم افزار در اختیار جامعه اسلامی قرار دهد./907/د102/ی
ارسال نظرات