۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۶۰۶
کارشناس صدای آمریکا؛

مگر آمریکا قاضی است

خبرگزاری رسا ـ این کارشناس که صحبت هایش به دفعات توسط مجری برنامه قطع می شد ادامه داد: مگر آمریکا کیست که بخواهد تصمیم بگیرد به کشوری مستقل که عضو سازمان ملل هم هست حمله کند؟ چه کسی به او این اجازه را داده است؟
رجب صفروف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در برنامه افق به بررسی موضوع تحولات سوریه و حمله احتمالی آمریکا به این کشور پرداخت و با رجب صفروف، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو به گفتگو نشست.


صفروف در خصوص سوریه و گفتگوی پوتین و اوباما به صدای آمریکا گفت: اوباما هیچ شانسی ندارد که بخواهد مواضع پوتین را خصوص سوریه تغییر دهد و وی را متقاعد کند که به این کشور حمله نظامی شود.


وی ادامه داد، صحبت در خصوص روسیه و یا سوریه نیست، صحبت این است که آقای پوتین می خواهد حقوق بین الملل و قوانین جامعه جهانی و ساختار سازمان ملل متحد در حوادث جهان حکم فرما باشد نه اینکه یک کشور تصمیم بگیرد که به کشوری حمله کند و یا اینکه فردی را در کشوری به حکومت برساند و یا از حکومت ساقط کند. ناراحتی آقای پوتین از این روش آمریکا است.


این کارشناس که صحبت هایش به دفعات توسط مجری برنامه قطع می شد ادامه داد: مگر آمریکا کیست که بخواهد تصمیم بگیرد به کشوری مستقل که عضو سازمان ملل هم هست حمله کند؟ چه کسی به او این اجازه را داده است؟


پرسش آقای پوتین از آمریکا این است که اگر آمریکا سندی در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی دارد، به شورای امنیت ارائه دهد.


مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در انتها به صدای آمریکا گفت: مهم ترین مساله این است که باید به آمریکا گفت چه کسی او را داور و قاضی قرار داده است؟ این کشور اجازه ندارد هرکاری را که دلش خواست در دنیا انجام دهد./1415/1409/ح

ارسال نظرات