۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۶۵۸
نماینده ولی فقیه در اوقاف:

برخی مؤسسات اجازه نمی‌دهند امور خیریه در کشور سامان یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه از تشکیل هیأت فقهی حقوقی برای پاسخگویی به سؤالات سازمان اوقاف خبرداد و گفت: اوراق مشارکت وقفی از برنامه‌های امسال سازمان اوقاف و امور خیریه است.
علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز سه شنبه نوزدهم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران با موضوع سبک زندگی درحال برگزاری است، با اشاره به این‌که در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم، وقف را یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

وی ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه تا زمان آقای مصلحی هیچ برنامه‌ای نداشت و آن را صندوقدار می پنداشتند.

 وی تشکیل بانک اطلاعاتی امامزادگان را یکی از سخت‌ترین کارها دانست و گفت: 771 نوع نیت برای موقوفات ثبت کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی از تشکیل هیأت فقهی حقوقی برای پاسخگویی به سؤالات سازمان اوقاف خبرداد و افزود: اوراق مشارکت وقفی از برنامه‌های امسال سازمان اوقاف و امور خیریه است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: طبق فتوای مقام معظم رهبری تولیت بقاع متبرکه و امامزادگان اختصاص به ولی فقیه دارد که ایشان این امر را به سازمان اوقاف و امور خیریه تفویض کرده‌اند.

وی اظهار داشت: برخی از مؤسسات به‌دلیل این‌که ذی نفع هستند، نمی‌گذارند امور خیریه در کشور سامان یابد که برخی از آنها زیرپوشش مؤسسات خیریه در فتنه 88 نقش داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی از ایجاد ستاد نظارت بر موقوفات خبرداد و گفت: ادبیات وقف‌نامه‌ها از زمان قاجار بود و وقف‌نامه با ادبیات انقلاب اسلامی نداشتیم اما سندی رسمی با یک روند واحد و با ادبیات انقلاب اسلامی تهیه کردیم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان این‌که قبلا سازمان کلاف سردرگم بود اما اکنون همه چیز مشخص شده است، گفت: با سازمان‌ها تعامل داریم و تفاهم‌نامه‌ای را با آقای فیروزآبادی امضا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: در زمان آقای احمدی نژاد، جمعی از کارکنان اوقاف به وی نامه‌ای داده و در آن اظهار داشتند که فلانی موقوفات را بهم ریخته است و من به طور مستند به این مسائل پاسخ دادم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که بسیاری از کارها بدون اطلاع ما انجام می‌شد، ابراز داشت: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که با این وضعیت، رییس سازمان فقط کبوتر حرم است.

وی همچنین جزیی نگری را یکی دیگر از مشکلات دانست و  با اشاره به این‌که باید مشکلات را با دید کامل ببینیم، خواستار داشتن نگاه کلان در موضوع وقف شد./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات