۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۸۳۷۵۵
امام جمعه شبستر:

شهید آیت الله مدنی الگویی تمام عیار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: شهید آیت‌الله مدنی هم در عرصه کسب علوم و معارف اسلامی، هم در عرصه‌های تبلیغی و هم در عرصه‌های جهادی الگویی تمام عیار محسوب می شود.
شهيد آيت الله مدني

حجت‌الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز شهادت دومین شهید محراب انقلاب اسلامی، شهید آیت الله مدنی ترتیب یافت، اظهار داشت: شهید سیداسدالله آیت‌الله مدنی ذوب در ولایت بود و هیچگاه افتخار همراهی با نهضت امام خمینی(ره) را با چیز دیگری معامله نکرد.


امام جمعه شبستر با بیان این‌که شهید آیت‌الله مدنی هم در عرصه کسب علوم و معارف اسلامی، هم در عرصه‌های تبلیغی و هم در عرصه‌های جهادی الگویی تمام عیار محسوب می شود، خاطرنشان کرد: شهید مدنی یکی از بهترین یاران بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و خاری بر چشم منافقان کور دل بود.


وی با بیان این‌که محبوبیت شهید مدنی نزد مردم آذربایجان زبانزد عام و خاص بود، گفت: اخلاص، تواضع، فروتنی، ساده‌زیستی، مردم‌داری و توجه به زندگی طلبگی از ویژگی بارز شخصیتی آن عالم مجاهد بود، هنوز مردم آذربایجان دعاهای آن عالم وارسته در خطبه‌های نماز جمعه که همواره از خداوند برای خود طلب شهادت می کرد، را به یاد دارند.


حجت الاسلام محمدزاده شهادت را عالی‌ترین موهبت الهی به اخلاص و مجاهدت شهید مدنی دانست و افزود: شهید مدنی نه تنها در دوران قبل از انقلاب، بلکه پس از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز زبان گویای انقلاب، مروج معارف دین و اهل بیت بود و همین مسأله موجب شد تا منافقان تحمل وجود چنین شخصیت ارزشنمدی را نداشته باشند.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی شهید آیت الله مدنی را نماد ولایت‌مداری مردم آذربایجان معرفی کرد و گفت: تصاویر آن شهید بزرگوار در لباس خاکی رزمندگان نشان دهنده اوج تواضع و فروتنی وی بود، آن عالم وارسته با پوشیدن لباس رزم نه تنها مایه روحیه رزمندگان بود، بلکه در عمل نشان داد که تشنه شهادت است.


وی با بیان این‌که شهید مدنی موجب رسوایی چهره کریه منافقان در داخل بود، افزود: آیت الله مدنی از هر فرصتی برای افشای اهداف و مقاصد شوم عناصر فرصت طلب و منحرف بهره می جست، البته شهادت ایشان در محراب نماز حقانیت روحانیت آگاه و مجاهد و محکومیت منافقان و عناصر نفوذی در انقلاب بود.


حجت الاسلام محمدزاده در پایان با اشاره به خدمات اجتماعی و دینی شهید مدنی گفت: شهید مدنی در دوران حضورش در شهر همدان، خدمات ارزنده و آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشته است که مدرسه علوم دینی در روستای دره مراد بیک، مدرسه علمیه در همدان، مسجد چهلستون، درمانگاه مهدیه و دارالایتام مهدیه از آن جمله است.


گفتنی است، آیت الله سیداسدالله مدنی در سال 1293 هجری شمسی در «آذرشهر» ار توابع تبریز دیده به جهان گشود و در 20 شهریور سال 1360 به دست منافقان کوردل در محراب نماز جمعه تبریز به شهادت رسید./935/ت302/ب

ارسال نظرات