۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۸۱۱
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد؛

لزوم توجه به موضوع تحدید نسل/ احساس خطر رهبری در موضوع کم شدن جمعیت

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار توجه جدی به موضوع تحدید نسل شد و گفت: اگر در مقطع کنونی برای جامعه ایران فکری نشود، دیگر پنجره جمعیتی به‌روی جمهوری اسلامی بسته می‌شود.
دکتر محمد رضا مخبر دزفولي دبير شوراي انقلاب فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز چهارشنبه بیستم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که با موضوع سبک زندگی اسلامی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران درحال برگزاری است، به فرمایش چند سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نهضت نرم افزاری اشاره کرد و افزود: یکی از مزایای نسبی و امتیازات ویژه جمهوری اسلامی دستیابی به قله‌های علمی و فناوری روز دنیا است که مستندات ملی و بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به مسأله سبک زندگی که از لسان مقام معظم رهبری مطرح شد، ابراز داشت: پس از این‌که رهبری به شوای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند شما باید طرح زندگی ایرانی اسلامی را آماده کنید، کارگروه‌ها و گروه‌های تخصصی در حوزه و دانشگاه تشکیل دادیم تا نتیجه آن رسیدن به سند قابل وصول و تحقق اجتماعی سبک زندگی باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر سبک زندگی در کشور به مفهوم اسلامی و اعتقادی شکل بگیرد، مطمئنا مهندسی فرهنگی محقق می‌شود.

مخبر دزفولی با اشاره به این‌که در مؤلفه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی بین تعاریف سبک زندگی اسلامی با غرب تفاوت‌های فاحش وجود دارد، افزود: تفکر غرب جدایی از خدا و تفکر اسلام پیوستگی و فقر مطلق در برابر وجود مطلقه است.

وی گفت: چندین هزار شبکه ماهواره‌ای قابل دریافت در کشورهای مختلف وجود دارد که کار اساسی آنها نقطه مقابل سبک زندگی اسلامی مرتبط با فطرت و لذت جویی وحشیانه غربی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که امروز دیگر در غرب خانواده معنایی ندارد، اظهار داشت: در آمریکای شمالی و اروپا ازدواج همجنس گرایان را بطور رسمی و قانونی مطرح می‌کنند و مخالفت با آن را ضد آزادی می‌دانند.

وی گفت: وقتی خدمت مقام معظم رهبری گزارشی درباره شاخص‌های جمعیتی و مسائل مرتبط دیگر دادیم، ایشان فرمودند من برای اسلام و انقلاب اسلامی احساس خطر می‌کنم.

مخبر دزفولی ابراز داشت: برخی تشکیک می‌کنند و می‌گویند که شما در مسأله افزایش موالید اشتغال و مسکن و موارد دیگر را در نظر نمی‌گیرید در حالی که اینطور نیست و ما مجموعه‌ای را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده‌ایم که در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و جایگاه‌های گوناگون تدبیر می‌کنند و حتی اقتضائات کشور هم مورد توجه قرار گرفت.  

وی بیان داشت: یکی از سیاست‌مدارن غربی گفته بود لازم نیست برای نابودی جمهوری اسلامی با او جنگ نظامی کنیم بلکه وضعیت جمعیتی ایران به‌گونه‌ای است که جمعیت آنقدر کوچک می‌شود که خودش حذف می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خوش‌ بینانه‌ ترین سناریویی که برای جمهوری اسلامی طراحی کرده‌اند، این است که جمعیت ایران در صد سال آینده 109 میلیون و جمعیت آمریکا 700 میلیون نفر می‌شود.

مخبر دزفولی اظهار داشت: اکنون غرب برای باروری مشوق‌های گوناگون دارد برای نمونه برای مردانی که همسرانشان وضع حمل کرده‌اند، مرخصی قرار داده اند.

وی تصریح کرد: اگر در مقطع کنونی برای جامعه ایران فکری نشود، دیگر پنجره جمعیتی به‌روی جمهوری اسلامی بسته می‌شود./956/پ202/ع

ارسال نظرات