۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۸۳۸۳۷

همایش طلیعه حضور بانوان طلبه ارومیه‎ای در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سه روزه طلیعه حضور ویژه طلاب خواهر ورودی سال 91 استان آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی(عج) قم آغاز به کار کرد.
همايش مديران حوزه علميه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سه روزه طلیعه حضور ویژه طلاب خواهر ورودی سال 91 استان آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی(عج) قم آغاز به کار کرد.

براساس این گزارش، در نخستین روز این همایش که با حضور دویست بانوی طلبه ارومیه‎ای برگزار شد، حجت‎الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه‎های علمیه خواهران و حجت‎الاسلام سیدمحمد فخری، مدیر حوزه‎های علمیه خواهران ارومیه به ایراد سخن پرداختند.

خانم ناصح از اساتید حوزه علمیه خواهران ارومیه نیز سخنران دیگر مراسم بود که به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه‎های علمیه خواهران آذربایجان پرداخت، همیچنین سخنرانان همایش طلیعه ظهور بانوان ارومیه‎ای به تبیین جایگاه و اهداف طلبگی، تقویت انگیزه و شئون طلبگی، آفت‏ها و تهدیدات آن، انتظارات مردم از روحانیت، تقویت روحیه تعبد و تقید به امور معنوی پرداختند.

بررسی راهکارهای انس بیشتر با قرآن کریم، آشنایی با فرق، مذاهب و عرفان‎های کاذب و سبک زندگی مهدوی از جمله موضوعاتی است که در همایش سه روزه طلیعه ظهور مورد بررسی قرار می‎گیرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین جشمیدی در سخنانی عدم رهبانیت را از امتیازات روحانیت شیعه نسبت به روحانیت مسیحیت دانست، گفت: روحانیت در بسیاری از امور مجبور به سرکوب غرایز خود هستند و وقتی غرایز آن‎ها عود می‎کند به کودک آزاری و تجاوز گرفتار می‎شوند.

وی همچنین تأکید کرد: باید توجه کرد تا زمانی که توان و رمق جوانی را داریم فرصت را غنیمت شمرده و خوب درس بخوانیم و یادگرفتن علم باید همراه احساس مسؤولیت باشد، باید افزونبر غنیمت شمردن کسب علم در اطاعت الهی نیز فرصت را غنیمت بشماریم.

حجت‎الاسلام فخری سخنران دیگر همایش طلیعه حضور تعداد مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان را 10 عدد عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و نخجوان هم مرز بوده از این‎رو دارای اقلیت‎های مسیحیت و یهودیت است.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان تعداد پنج کلیسا وجود دارد که یکی از این کلیساها برای یهودیان است، همچینین در این استان تعدادی از برادران اهل تسنن زندگی میکنند از اینرو باید نسبت به این استان نگاه ویژهای شود.

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی در پایان گفت: خوشبختانه علاقه مردم این استان نسبت به کسب و فراگیری علوم دین بسیار خوب بوده و در مدارس علمیه تعداد قابل توجهی مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است، حججالاسلام عرفان، توکل، بهروز لک از دیگر سخنران‌های همایش طلیعه حضور هستند که در ادامه این مراسم به بیان دیدگاههای خود می‌پردازند.

شایان ذکر است، در حاشیه همایش طلیعه حضور بانوان طلبه حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی برنامههای جانبی همانند غباروبی حرم مطهر بانوی کریمه اهلبیت(ع)، بازدید از کتابخانه حضرت آیتالله مرعشی نجفی و زیارت مسجد مقدس جمکران انجام می‎شود./993/پ202/ی

ارسال نظرات