۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۳۸۴۱
با صدور بیانیه‌ای؛

مدیر حوزه‌های علمیه طلاب را به امر تحقیق و پژوهش توصیه کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای، خواستار توجه جدی طلاب علوم دینی به مسأله تحقیق و پژوهش این سنت دیرپای حوزه‌های علمیه برای نشر و گسترش معارف دینی و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.
آغاز سال تحصلیی به عنوان تجدید حیات رسمی نهاد تعلیم و تربیت در کشور هر سال یادآور اهمیت علم و تعلیم است و بازگشایی مدارس و نهادهای آموزشی به مثابه دمیده شدن خون تازه بر پیکره علم و آموزش به شمار می‌رود.
سال تحصیلی حوزه‌های علمیه امسال در حالی آغاز می شود که پرتو نورانی انقلاب اسلامی اقصی نقاط جهان ستمدیده را روشن نموده و به برکت انفاس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای دوران تجدید حیات اسلام و حاکمیت ارزش‌های والای شریعت مقدس آغاز شده و امواج خروشان عدالت طلبی و آزادی خواهی را در کشورهای مختلف جهان به راه انداخته است و چشم و دل مظلومان و عدالتخواهان را بیش از پیش متوجه علمای ربانی و فقیهان بیداردل و پرچمداران حقیقی هدایت الهی در حوزه‌های علمیه کرده است.
از این رو نقش بی بدیل حوزه‌های علمیه که همواره در دوران‌های حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام نقش اساسی و مؤثری را در هدایت و روشنگری داشته فزونی بخشیده است و مسؤولیت پاسداشت حفظ و تعلیم معالم مکتب حقه شیعه و زمینه سازی ظهور یگانه منجی عصر حضرت بقیة الله را دو چندان می کند.
بی تردید تحقق این آرمان بلند و پویایی و ماندگاری حوزه‌های علمیه بدون همدلی و همیاری استادان محترم و حوزیان ارجمند امکانپذیر نمی باشد.
اهتمام اساتید محترم و طلاب ارجمند به سنت و سیره سلف صالح در تهذیب نفوس و تلاش برای استحکام علم و عمل در حوزه‌ها در تحقق شاگردپروری روشمند و روزآمد و توجه وافر به امر تهذیب و اخلاق در کنار تحصیل و تدریس به پدید آمدن حوزه های علمیه منسجم و متعهد و مورد رضایت امام زمان(عج) خواهد انجامید.
این جانب ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه توجه حوزیان گرانقدر را در راه حفظ و گسترش این سیره حسنه و حسن انجام رسالت ویژه حوزه‌های علمیه که همانا حراست از کیان اسلام و تشیع و مبارزه علمی و عملی با توطئه‌های دشمان اسلام و پاسخ به شبهات و پرسش‌های نسل حاضر و هدایت جامعه به سمت معرفت الله است به نکات ذیل جلب می کنم:
1ـ طلاب عزیز با بهره‌وری نسبت به اساتید گرانقدر تحصیل علم و کمال را وظیفه اصلی خود دانسته و با اهتمام و جدیت به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند.
2ـ نظم در امور، دقت در عمل، برنامه ریزی صحیح و دقیق و حضور به موقع در درس و بحث که ضامن موفقیت و پیشرفت محسوب شده و عمل به این وظیفه الهی نشان از مسؤولیت پذیری و تعهد حوزیان عزیز خواهد بود.
3ـ توجه جدی به مسأله تحقیق و پژوهش این سنت دیرپای حوزه‌های علمیه جهت نشر و گسترش معارف دینی و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی از ضرورت هایی است که از اوان طلبگی باید به آن اهتمام کرد.
4ـ تبلیغ علمی دین حنیف و گسترش معارف ائمه اطهار(ع) با مطالعه و بهره گیری از سیره سلف صالح و آشنایی با رفتار و منش بزرگان اخلاق و مراجع عظام و نیز با استفاده از تکنولوژی و امکانات روزآمد دنیا معنا می‌گردد و در عمل با ساده زیستی و مناعت طبع عدم وابستگی به زخارف دنیایی و با توکل به خداوند متعال موجب تسهیل باورها و ارزش‌های دینی و اسلامی در قلوب و جذب حوانان خواهد شد.
5ـ افزایش بصیرت سیاسی و فهم به هنگام و درست مسائل نظام و انقلاب اسلامی و تبیین نقش بی بدیل ولایت فقیه و التزام به آن به عنوان تنها عامل عزت و اقتدار و ثبات کشور سرافراز اسلامی ضرورت اجتناب ناپذیر حوزه‌ها و روحانیت به عنوان مصدر این اصل مترقی و مادر دلسوز نظام است و شایسته است در شرایط حساس کنونی با دفاع و صیانت از این سنگر استوار که امروز در شخصیت حکیم فرزانه رهبر معظم انقلاب حضرت ایت‌الله خامنه‌ای تجلی یافته است دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نمایند.
از خداوند متعال برای همگان آرزوی صحت و عافیت کرده و از آن یگانه توانا طلوع آفتاب عالم تاب وجود نازنین حضرت ولی عصر(عج) مسألت نموده و امیدواریم با عنایت ایشان رسالت سنگین روحانیت و حوزه را به سرانجام رسانده و مشمول ادعیه ذاتیه آن خورشید نهان از نظر شویم./927/پ202/ی
ارسال نظرات