۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۸۳۸۴۵
آیت الله حیدری:

افتخار عشایر خوزستان به داشتن هویت شیعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تشیع و ولایت اهل بیت(ع) سبب ایجاد هویت اجتماعی برای عشایر خوزستانی شده است.
آيت الله محسن حيدري آيت الله محسن حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در چهارمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی، با تبریک دهه کرامت میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: برای هر انسانی هویت مشخصی وجود دارد که با آن به جامعه اجتماعی شناخته و برای هویت عشایر خوزستان اسلامی و شیعی است.

وی با بیان این که عشایر خوزستانی نمی توانند بدون هویت شیعی ادامه حیات داشته باشند، ابراز داشت: تشیع و ولایت اهل بیت(ع) سبب ایجاد هویت اجتماعی برای عشایر خوزستانی شده است.

آیت الله حیدری با بیان این که جهان، خوزستان را به ولایتمداری می شناسد، تأکید کرد: ولایتمداری و سیر بر خط مستقیم اهل بیت(ع) از سوی مردم خوزستان سبب شده که امروزه این استان به نقطه مقاومت در برابر فرقه های انحرافی تبدیل شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مردم خوزستان برای ابراز اراده و اثبات ولایتمداری خود نسبت به اهل بیت(ع) به شعر و شاعری روی آورده اند، تصریح کرد: شعرهای رضوی، نبوی، حسینی و علوی شعرهای عربی خوزستان هستند. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شاعران خوزستانی را پرچمداران نهضت ولایی خواند و بیان داشت: شعر اهل بیت(ع) به ویژه شعر رضوی از مهم ترین بخش هایی است که شاعران خوزستانی به آن اهمیت ویژه ای می دهند.

آیت الله حیدری با اشاره به شخصیت ولایی دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) اظهار داشت: این شاعر برجسته شیعی از مهم ترین یاران امام رضا(ع) به شمار می رفت که امروز جامعه شاعران به این شخصیت افتخار می کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با بیان این که امام رضا(ع) توجه ویژه به شاعران داشته بود، خاطرنشان کرد: از مهم ترین و برجسته ترین شعرای امام رضا(ع) که همیشه برایشان شعر می سرود جناب «دعبل خزاعی» است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که شعرا برای مدح اهل بیت(ع) بیشتر از آیات مصداقی استفاده کنند، تصریح کرد: پاکی و طهارت اهل بیت(ع) در آیات گوناگون قرآن به تصریح آمده و شعرا می توانند از آنها بیشترین بهره را ببرند.

آیت الله حیدری همچنین با بیان این که شعر رضوی از جایگاه ویژه ای میان شیعیان برخودار است، تصریح کرد: خوشبختانه جشنواره های گوناگون ویژه بزرگداشت دهه کرامت برگزار که مهم ترین آن ها جشنواره شعر رضوی به زبان عربی است که در استان خوزستان اجرا می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: امیدواریم با برگزاری این چنین جشنواره ها و کنگره ها گامی به سوی گسترش مذهب تشیع و شعر مکتبی برداشته شود./9458/پ201/ب

ارسال نظرات