۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۸۳۸۶۲
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

جای خالی الگوی رضوی برای سبک زندگی اسلامی در دهه کرامت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند از نبود برنامه ای مدون برای ترویج سبک زندگی رضوی در فرهنگ سبک زندگی اسلامی خبر داد.
امام رضا

حجت الاسلام محمد علی رضایی، استاد حوزه و دانشگاه بیرجند، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که برنامه های فرهنگی زیادی در هفته فرهنگ رضوی و دهه کرامت اجرا می شود، گفت: ترویج سبک زندگی رضوی که یکی از مصادیق بارز سبک زندگی اسلامی است در این برنامه مورد غفلت واقع شده است.

 

وی افزود: هدف از اجرای برنامه های فرهنگی در حد فاصل سالروز تولد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) معرفی ابعاد شخصیتی این دو امام بزرگوار به عنوان الگو برای مردم است، ولی متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که این برنامه تنها جلوه ظاهری داشته و مختص یک زمان خاص بوده و اجرای آنها نه تنها تاثیری در رفتار و نگرش مردم ندارد بلکه اجرای این برنامه تنها موجب از بین رفتن اموال و درآمدهای بیت المال می شود.

 

استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان این که اجرای برنامه های فرهنگی در این دهه خوب است، گفت: ارزش این برنامه به تولید محتوایی که در جامعه ایجاد می کند بستگی دارد.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: مسؤولان عرصه فرهنگی با الگو برداری از سبک زندگی حضرت معصومه و امام رضا(ع) و ساخت فیلم و انیمیشن می توانند بهترین و ماندگار ترین نقش را در ترویج سبک زندگی رضوی و اسلامی ایرانی داشته باشند.

 

وی افزود: تعریف ابعاد سبک زندگی ائمه معصومین (ع) در جامعه و گسترش آن مهم ترین قدمی است که باید برای معرفی یک الگوی خوب در جامعه و پرهیز از برخورد سلیقه ای در مبحث سبک زندگی اسلامی انجام شود.

 

استادحوزه علمیه رضویه بیرجند یادآورشد: اجرای برنامه فرهنگی اگر برمبنای محتوا و ارزش های درونی و بینادین در جامعه باشد می تواند موجب یک انقلاب فرهنگی و اسلامی در جامعه شود./968/ت303/ب

ارسال نظرات