۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۳۹۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

حجاب مهم‎ترین پرچم اسلام در قرن بیست و یکم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مهم‎ترین پرچم اسلام در قرن بیست و یکم را حجاب بانوان و چادر دانست و اظهار داشت: برخی از افراد ملی‌گرای جاهل که چهارشنبه سوری را از سنت‎های ایران باستان می‌دانند و نسبت به زنده نگه داشتن آن تلاش فراوانی می‎کنند توجه نمی‎کنند که چادر از سنت‎های ملی کشور ما است.
حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‎الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه و دانشگاه عصر دیروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب خواهر ورودی سال 91 استان آذربایجان غربی که در مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد با اشاره به آیات قرآن کریم به بررسی اهمیت حجاب در اسلام پرداخت.

وی گفت: پوشش افزونبر این که لباس انسانی است بلکه هویت ملی را نیز نشان میدهد، یعنی همه ملتهای جهان ملیت خود را با نوع پوشش نشان میدهند و چادر از لباسهای ملی ایران است که از زمان باستان و هخامنشیان وجود داشته و بانوان ایرانی از همان زمان برای پوشش خود از چادر استفاده میکردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تحقیقات انجام گرفته از سوی دانشمندان و محققان نشانگر آن است که چادر لباس ملی ایران باستان بوده است، اظهار داشت: لباس ملی مردان کشور ما نیز کت نبوده است بلکه کت پوششی است که انگلس ها از آن استفاده می‎کردند و خود واژه آن نیز انگلیسی است.

وی ادامه داد: برخی از افراد ملی گرای جاهل که چهارشنبه سوری را از سنتهای ایران باستان دانسته و نسبت به زنده نگه داشتن آن تلاش فراوانی میکنند توجه نمیکنند که چادر از سنتهای ملی کشور ما است.

حجتالاسلام عرفان با اشاره به اینکه اسلام نسبت به پوشش نگاه ویژهای داشته و بر جدا بودن پوشش بانوان و آقایان تأکید فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: دین اسلام نسبت به لباس و هویت جنسی افراد توجه ویژهای دارد به گونهای که هر یک از جنسها باید با توجه به شرایط خود لباس جداگانهای بپوشند.

وی افزود: در دین اسلام برای مردان و بانوان پوشش جداگانه بیان شده که مناسب با شخصیت آنها  است از اینرو استفاده مردان از لباس بانوان و بانوان از لباس آقایان حرام است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فتوای مراجع تقلید نسبت به حرمت استفاده آقایان از لباس بانوان و یا عکس آن، عنوان کرد: یکی از نشانههای ظهور شباهت پیدا کردن آقایان به بانوان و بانوان به آقایان است.

وی یادآور شد: متأسفانه امروز استفاده مشترک از یک نوع پوشش میان مردان و زنان افزایش یافته است به گونهای که برخی از پوششها را نمیشود تشخیص داد برای بانوان است یا آقایان.

حجتالاسلام عرفان با اشاره به این که در دین مقدس اسلام بر جدا بودن هویت جنسی افراد تاکید شده است اظهار داشت: هویت دینی در لباس یعنی دین مقدس اسلام برای پوشش و پوشاک ما مقرارتی قرار داده که نباید از این مقرارت تجاوز کنیم چرا که زیر پا گذاشتن این قوانین شرعا درست نیست، مانند استفاده از لباس شهرت که حرام بوده و نباید افراد از آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در اسلام برخی از کارها به هر میزان پنهان باشد ثواب آن بیشتر است مانند پرداخت صدقه و خواندن نماز شب، در این اعمال ویژه پنهان بودن بر ثواب آنها میافزاید ولی برخی از کارها مانند گفتن اذان که از شعائر اسلام است و پرچم اسلام به شمار میآید به هر میزان آشکارتر باشد بهتر بوده و ثواب آن بیشتر است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همچنین به جا آوردن حج و یا شرکت در نماز جمعه از شعائر اسلام بوده و افراد باید در این کارها حضور فعال داشته و آنها را آشکارا انجام دهند، حتی در روایت داریم اگر در یک سال حضور مردم در حج کم رنگ شد حاکم شرع باید با پرداخت بیتالمال عدهای را به حج بفرستد. حجاب نیز از جمله اموری است که هر قدر در جامعه به صورت عملی بیشتر تبلیغ شود ثواب بیشتری دارد.

حجتالاسلام عرفان مهمترین پرچم اسلام در قرن بیست و بیست و یکم را حجاب بانوان دانست و اظهار داشت: امروز حجاب بانوان نشانگر اسلام و پرچم آن است به گونهای که در هر جای دنیا مردم یک بانوی محجبه را میببنند به یاد اسلام افتاده و او را مسلمانان میدادند.

وی عنوان ساخت: شاید بتوان گفت قداست چادر هر زن در قرن بیست و یکم از عبای مراجع بیشتر است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجوم فرهنگی کشورهای کفر بر حجاب مسلمانان گفت: امپریالیزم جهانگیر و جهان سوز برنامه ریزی‌های مختلفی برای از بین بردن حجاب به ویژه چادر دارد که کار خود را از زمان رضا شاه با کشف حجاب در کشور ما آغاز کرد.

وی افزود: دشمنان در کشورهای اسلامی با شیوهها گوناگون برای مبارزه با چادر که پرچم اسلام است قدم بر میدارند به گونهای که در کشور ترکیه همانند اروپا استفاده از حجاب ممنوع است.

حجتالاسلام عرفان با تأکید بر برگزاری کنفراسهای بین المللی برای حجاب اظهار داشت: در سال 55 یک زن هنرپشه نیمه برهنه ترک برای انجام رقص وارد ایران شد وقتی این هنر پیشه برای نخستین بار با یک زن با حجاب روبرو شد از او خواست تا چادرش را در اختیار او قرار دهد وقتی این هنر پیشه چادر را به سر کرد گفت اکنون به آرامش رسیدم./993/پ202/ع

ارسال نظرات