۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۸۳۹۴۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

سیره رضوی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با گرامیداشت دهه کرامت، برگزاری جشن های دهه کرامت را فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان دانست.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در جلسه ای که به منظور برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در ساری برگزار شد با گرامیداشت دهه کرامت، برگزاری جشن های دهه کرامت را فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان دانست.

 

وی با بیان این که اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان مهم‌ترین هدف برگزاری جشن‌های رضوی است، افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمند بهره گیری از فرهنگ رضوی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشن های دهه کرامت در 797 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و افزود: تقویت معرفت رضوی مهم ترین هدف برنامه های دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: تبیین شاخص های زندگی بر اساس سیره امام معصوم(ع) و تأسی به شیوه زندگی حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

 

وی فلسفه ایام ارزشمند کرامت را پاکی،‌ تقوا، طهارت، کمال و پالایش روح و ذهن افراد دانست و افزود: این پالایش روح و ذهن در عبادت میسر می‌شود و بهترین مسیر عبادت نیز دست یابی به ائمه اطهار(ع) و حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است که ایام کرامت به نام این بزرگواران مزین شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دشمنان برای سستی اعتقادات و فاصله گرفتن مردم از ارزش ها هزینه های هنگفتی صرف کرده اند، گفت: با پیروی از ائمه معصومین (ع) می توانیم در همه موارد پیروز و سر بلند باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از ارسال 92 هزار و 864 نامه به هشتمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در این استان خبر داد و گفت: جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) مردمی ترین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) محسوب می شود و از اقبال عمومی گسترده ای برخوردار است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که آثار ارسالی به این جشنواره همواره روندی صعودی داشته است و دل نوشته های ارزشمندی را دریافت کرده ایم، افزود: ترویج فرهنگ رضوی و زندگی روزانه را به این فرهنگ آراستن، توجه جامعه به نوشتن و نگارش نامه و ایجاد لحظه های ناب عاشقی که از ارادت به علی بن موسی الرضا (ع) نشأت می گیرد از جمله اهدف اساسی این رویداد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: این جشنواره در ترویج فرهنگ دینی کشور به خصوص فرهنگ رضوی نقش بسزایی را ایفا و مخاطبان خاص خود را هم جلب کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: این جشنواره متبرک به نام علی بن موسی رضا(ع)به شکوفایی در ابعاد ملی و بین المللی رسیده است و لازم است ابزارهای فرهنگی و هنری نسبت عمق بخشی فرهنگ رضوی تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی افزود: امسال برای یازدهمین سال متوالی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کشور و برای هشتمین سال در مازندران برگزارمی‌شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات