۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۸۳۹۴۷
امام جمعه آمل:

امر به معروف و نهی از منکر قدرت اجرایی احکام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل بر ضرورت اجرای دقیق و قانونی فربضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: این فریضه دینی از پایه های مهم و ستون دین و قدرت اجرایی دیگر احکام است که باید نسبت به آن توجه ارزنده ای شود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با بیان این که ما وابسته به ولایت بوده که انسان بدون ولایت معنا ندارد، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا در مسیر سیره ائمه معصومین(ع) باشد.

 

وی با اشاره به این که همه انسان ها وجه الله بوده که باید در راستای تقرب الی الله گام برداریم، بیان داشت: انسان باید کریم بوده و در مسیر معروف گام بردارد تا به سعادت و تعالی برسد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ما نباید با عناوین دلمان را خوش کنیم، خاطرنشان کرد: مدیران باید خدمت شایسته را سرلوحه امور خود قرار داده تا مورد رضایت پروردگار متعال باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: این گردهمایی تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی(ره) بود که برای بشریت خدمت کرد.

 

وی با بیان این که ائمه جمعه رهنمودهای رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند، ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب باید چراغ راهی ارزنده برای همگان بوده و رهنمودهای معظم له را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که ائمه جمعه مطالبات شخصی نداشته و مطالبات آن ها مردمی است، خاطرنشان کرد: مدیران باید خدمت به مردم را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که مدیران باید ارتباط ارزنده ای با هم داشته و در راستای انجام وظایف خود تلاش کنند، گفت: وحدت ورزی و تلاش در راستای ترویج آن لازمه پیشرفت و توسعه بوده که باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که مدیران باید تابع ولایت باشند، بیان داشت: حرکت در مسیر رهنمودهای ولایت نجات دهنده بوده و در شرایطی که دنیا بر علیه ما است دلگرمی و اطمینان خاطر ما به سبب وجود رهبری است.

 

امام جمعه آمل در بخش دیگری از سخنان، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه های مهم و ستون دین و قدرت اجرایی دیگر احکام است که باید نسبت به آن توجه ارزنده ای شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل گفت: هر فردی مسؤول است که امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کند و هر کسی در هر مقام و مسؤولیتی که باشد چنان چه منکری انجام دهد، همه افراد جامعه باید او را باز دارند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که اگر این وظیفه به خوبی با همه ویژگی ها در جامعه اجرا شود به یقین آن جامعه به سمت اصلاح امور پیش می رود، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به نحو شایسته ای در جامعه اجرایی شود که خواسته همگان است.

 

وی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در کاهش جرائم دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه امر به معروف پایبندی به مقررات در جامعه ایجاد می شود که به نفع همگان خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه نهادینه شود پایبندی به قانون و مقررات برای همه یک امر مسلم می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات