۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۸۳۹۴۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بخش مهمی از ظرفیت تبلیغی مساجد مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسجد همواره سنگر عبادت و محل فعالیت های علمی، تبلیغی، جهادی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: بخش مهمی از ظرفیت مساجد مغفول مانده است که باید در جهت احیای آن تلاش شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در نشست رسیدگی به امور مساجد استان، از مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه نشر و گسترش اهداف انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این پایگاه مهم معنوی از دوران رسول گرامی اسلام همواره مأمنی امن برای مؤمنان حقیقی بوده است.

 

وی با بیان این که مساجد در تاریخ اسلام همواره سنگری برای مبارزه با ظلم و استبداد بوده است، افزود: نخستین جرقه های نهضت عظیم انقلاب شکوهمند اسلامی از حوزه های علمیه و مساجد زده شد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مساجد را بهترین پایگاه برای پاسخگویی به شبهات دینی معرفی کرد و ادامه داد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت شبهه افکنی در جامعه دینی به کار گرفته باید از سنگر مسجد برای مقابله با این شبهات سازمان یافته بهره گرفت.

 

وی از مساجد به عنوان ظرفیتی مهم برای تربیت نیروهای دینمدار، آگاه، بصیرت و انقلابی یاد کرد و ادامه داد: روحانیان باید فضای مساجد را برای حضور بیشتر نسل جوان مهیا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که مسجد همواره سنگر عبادت و محل فعالیت های علمی، تبلیغی، جهادی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر بوده است، ادامه داد: بخش مهمی از ظرفیت مساجد مغفول مانده است که باید در جهت احیای آن تلاش شود.

 

حجت الاسلام والمسلمی قربانی همچنین به نقش روحانیت در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی نباید عرصه پاسخگویی به این شبهات سازمان یافته را ترک کنند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که دشمنان اسلام از هر فرصتی برای ضربه زدن به شریعت محمدی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید با ارتباط سازنده با نسل جوان و پاسخگویی به سؤالات آنها مانع از تحقق توطئه های دشمنان شود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، بیان، قلم و دانش مناسب را مهم ترین سلاح مبلغان دینی در مقابله با شبهات دشمنان دانست و تصریح کرد: تبلیغ مناسب و اثرگذار با بهره گیری صحیح از این ابزارها بسیار مفید واقع خواهد بود.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گیلان، تهی کردن افکار نسل جوان و جایگزینی آن با افکار و فرهنگ منحرف غربی را مهم ترین هدف دشمنان اسلام و انقلاب در ترویج شبهات دینی دانست و ادامه داد: شبهات دینی خطری بزرگ برای هویت دینی نسل جوان ما هستند که باید در این خصوص هوشیارانه برخورد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز اسلام ناب در اقصی نقاط جهان فراگیر شده است، گفت: دشمنان اسلام همه تلاش خود را در جهت تضعیف جایگاه اسلام ناب به کار گرفتند، اما امروز موج اسلامی اروپا و آمریکا را فرا گرفته و این به برکت حقانیت شریعت محمدی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه رشد و بالندگی مساجد را در گرو اجرای برنامه های اثرگذار دینی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت حضور جوانان و نوجوانان در مسجد با اجرای برنامه های اثرگذار فرهنگی و دینی محقق می شود.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که امروز دشمنان با ابزارهای فریبنده در پی هویت زدایی نسل جوان ما هستند، ادامه داد: ما نیز باید شرایط نرم افزاری و سخت افزاری در مساجد را به گونه ای فراهم کنیم که سبب حضور جوانان و نوجوانان در این پایگاه معنوی شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات