۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۸۳۹۶۷
عضو شورای استانی حوزه:

هدف اصلی دشمن راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که هدف اصلی دشمن در ممالک اسلامی راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی است، گفت: دشمن‌شناسی لازمه تبلیغ صحیح و اصولی مبانی دینی است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان اهر با تأکید بر این‌که دشمن‌شناسی لازمه تبلیغ صحیح و اصولی مبانی دینی است، اظهار داشت: بدون شناخت از مواضع دشمن نمی توان به مقابله با القائات غلط و تفکرات التقاطی مستکبران پرداخت.


وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمن در ممالک اسلامی راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد فعالیت گسترده تکفیری‌ها و سلفی‌ها در برخی از کشورهای اسلامی و شیعه‌کشی در منطقه هستیم، باید دانست که این یک دام بزرگ دشمن برای شیعیان است تا با تحریک آنان جنگ شیعه و سنی در خاورمیانه راه بیاندازند.


امام جمعه اهر با تأکید بر هوشیاری و آگاهی امت اسلامی نسبت به توطئه ننگین آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه و عقب‌نشینی از مواضع خصمانه پس از هفته‌ها سخنرانی تهدیدآمیز نشان داد که اگر وحدت و یکپارچگی علیه کفر وجود داشته باشد، دشمن ناچار به عقب نشینی است.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که حمله احتمالی آمریکا به سوریه با هدف ضربه به زیرساخت‌های نظامی و اقتصادی این کشور است، تصریح کرد: تبعات منفی حمله نظامی غرب به سوریه بیش از هر کشوری متوجه رژیم صهیونیستی است، چراکه نخستین تهدید و تجاوز نظامی آمریکا به مقاومت اسلامی سوریه با پاسخ کوبنده سوری‌ها مواجه می شود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خواستار اقدام جدی و پیشگیرانه سازمان های بین المللی و مدافع حقوق بشر در
مقابله با وقوع جنگ خانمان‌سوز دیگر در سوریه شد و افزدو: طی ماه های گذشته تروریست های مورد حمایت غرب از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده اند، در حالی‌که آمریکا دولت را متهم به استفاده از این تسلیحات می کند.


وی با تأکید بر این‌که مداخله نظامی در سوریه و یا هر کشور دیگری باید بر مبنای منشور ملل متحد و قطعنامه شورای امنیت باشد، افزود: آنچه مسلم است؛ بحران امنیتی در منطقه خاورمیانه تنها راه تأمین و حفظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است، چنانکه راه‌اندازی موج اسلام هراسی در جهان و ایران هراسی در منطقه با هدف فروش تولیدات کارخانجات تولید اسلحه در غرب صورت می گیرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات