۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۸۳۹۷۵

متن نامه پوتین به اوباما

خبرگزاری رسا ـ پوتین: حمله آمریکا به سوریه ناآرامی و درگیری را گسترش داده و موج جدیدی از تروریسم پدید می آورد.
پوتين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از ارسال نامه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به باراک اوباما در خصوص تحولات سوریه خبر داد.
پوتین، این نامه را خطاب به ملت و رهبران سیاسی آمریکا نوشته و در آن، از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورش به سوریه، حمایت و بر آن تاکید کرده است.
در بخشی از این نامه که توسط روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است: این حمله ناآرامی و درگیری را گسترش داده و موج جدیدی از تروریسم پدید می آورد. همچنین تلاش های چندجانبه به منظور حل مساله هسته ای ایران و مناقشه اسرائیل و فلسطین را تضعیف کرده و بی ثباتی بیشتری را در خاورمیانه و شمال آفریقا حاکم می کند.
همچنین رئیس جمهوری روسیه نوشته است: سربازان اجیر شده کشورهای عربی در سوریه می جنگند و صدها نظامی از کشورهای غربی و حتی روسیه، موضوع نگرانی عمیق ما هستند. شاید آنها هیچگاه پس از تجربه سوریه به کشورشان بازنگردند. سربازانی که در لیبی می جنگیدند و سپس به مالی اعزام شدند. این روند همه ما را تهدید می کند.
وی در بخشی دیگر از نامه اش افزود: هیچ تردیدی وجود ندارد که از گاز شیمیایی در سوریه استفاده شده است. اما دلایلی وجود دارد که نشان می دهد نه ارتش سوریه، بلکه گروه های مخالف از این گاز استفاده کرده اند تا بستر مداخله نیروهای خارجی در سوریه را فراهم کنند تا از این طریق، کشور به سوی بنیادگرایی پیش برود.
در همین حال دولت آمریکا نیز از پیشنهاد تازه روسیه استقبال کرده و آن را راه حلی برای وارد نشدن به معرکه جنگ در سوریه می داند./1415/1409/ح

ارسال نظرات