۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۴۰۱۷
استاندار خوزستان:

سروده های دعبل خزاعی پیام عاشورا و ولایت را زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با اشاره به اشعار 1000 ساله دعبل خزاعی گفت: دعبل خزاعی توانست در حکومتی استبدادی پیام عاشورا، ولایت و انقلاب پیامبر اکرم(ص) را با شعر، هنر و ادب زنده کند.
حجازي ، استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان شامگاه گذشته 21 شهریور، با حضور در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی در شوش، بیان داشت: بزرگ ترین برکت حضور امام رضا(ع) در ایران آشنایی هنر ایرانی با آموزه های دین مبین اسلام بود که زمینه آثار هنری و ادبی فاخری را در ایران فراهم کرد.

وی افزود: پیش از ورود اسلام به ایران هنر ایرانی جلوه های ویژه خود را داشت اما پس از ورود آن به ایران هنر ایرانی اسلامی تشکیل شد و آثار ارزشمندی در کنار آن برای جهان بشریت شکل گرفت.

حجازی به دعبل خزاعی اشاره کرد و اظهارداشت: دعبل خزاعی توانست در حکومتی استبدادی با استفاده از هنر اسلامی پیام عاشورا، ولایت و انقلاب پیامبر اکرم(ص) را با شعر، هنر و ادب زنده کند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: هرگز نباید فراموش کرد که هنر اسلامی همان آثاری است که در ماندگاری تشیع و زنده نگه داشتن کلام اهل بیت(ع) سهم بسیاری دارد.

وی جشنواره شعر رضوی را فعالیتی هنری در راستای ماندگاری شیعه توصیف کرد و گفت: شعرا در بخش های گوناگون هنری نبوغ، علاقه و تلاش خود را در زمینه محبت به اهل بیت(ع) به کار بستند و همچون دعبل خزاعی آثار ماندگاری را در تاریخ به ثبت رساندند.

حجازی با اشاره به اشعار 1000 ساله دعبل خزاعی افزود: بیش از 1000 سال از اشعار این شاعر بزرگ می گذرد اما سروده های او همچنان از تازگی برخوردارند و نسل به نسل منتقل شدهاند که این مسأله نشان از ماندگاری هنر در گذر زمان دارد.

استاندار خوزستان از تعزیه به عنوان هنر ایرانی اسلامی یاد کرد و بیان داشت: در شهرستان شوش تعزیه هایی برگزار می شود که به ثبت ملی رسیدهاند و از سوی آن ها مظلومیت امام حسین و اهل بیت(ع) را در واقعه کربلا به تصویر می کشند.

وی با تأکید بر این که در جشنواره های آینده باید شعرای بیشتری حضور پیدا کنند گفت: شعرای ما باید به کشورهای دیگر رفته و در کنار دیگر شعرای اسلامی با استفاده از هنر ایرانی اسلامی معارف اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنند.

حجازی تصریح کرد: در سال های گذشته تلاش کردیم با برگزاری آیین های گوناگون مذهبی با محوریت ولایت در سطح کشوری و بین المللی تأثیر گذار باشیم./9462/پ202/غ

ارسال نظرات