۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۸۴۰۴۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تحصیل علم در سایه آرامش امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه و دانشگاه ها، گفت: تحصیل علم در در سایه آرامش امکان پذیر است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد، با بیان این که مسأله تحصیل علم و پیشرفت علمی یک اولویت است، گفت: باید در محیط دانشگاه آرامش به وجود آید؛ چراکه در فضای پر تشنج امکان تحصیل وجود ندارد.

وی با بیان این که باید مواظب صحنه گردانی دشمن در داخل کشور باشیم، اظهار داشت: دستگاه های آموزش و پرورش و وزارت علوم باید به دست انسان های مؤمن وانقلابی اداره شود.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به این که نباید بگذاریم در محیط  دانشگاه درگیری و تشنج به وجود بیاید، ابراز داشت:  فضای دانشگاه ها باید فضایی آرام و سرشار از ایمان و انقلابی باشد.

این استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به گردهمایی ائمه جماعات سراسر کشور و بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: نماز جمعه پایگاه استحکام ولایت مداری مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین میعمادی در ادامه با اذعان به این که نماز جمعه هر هفته پیوند بین مردم با رهبری و ولایت را مستحکم می کند، افزود: نماز جمعه باید امید آفرین، پرمحتوا و خطبه های آن مستحکم کننده رابطه بین مردم با نظام اسلامی باشد.

وی در ادامه با بیان این که تا زمانی که متجاوز سر جای خود ننشیند منطقه صلح و آرامش به خود نمی بیند، ابراز داشت: اتحاد بین مسلمانان و قیام مسلمانان علیه آمریکا و صهیونیسم بهترین راه حل است.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که آمریکا به طبل تجاوز گری می کوبد، افزود: مسلمانان باید هوشیار باشند؛ چرا که ریشه گرفتاری بین مسلمانان به دلیل بی لیاقتی حاکمان منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام رضا(ع) ابراز داشت: این امام بزرگوار نمونه ای از یک انسان کامل است که صفات الهی و انسانی در وجود آن حضرت تجلی پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان ویژگی های امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) منشأ همه زیبایی ها، خوبی ها و نیکی ها است وجلال و جمال الهی در سیمای آن حضرت درخشان ایجاد شده است وسیمای امام رضا(ع) سیمای الهی است.

وی با اشاره به این که ایشان تلاش می کرد که قرآن محور زندگی مردم باشد و در گسترش علم و دانش تلاش و استقبال می کرد، گفت: ما باید از زندگی این امام بزرگوار الگو بگیریم و سبک زندگی ما رضوی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی لرستان در ادامه با بیان این که ارتحال عالم مجاهد آیت الله طاهری خرم آبادی ضایعه بزرگی برای حوزه علمیه و مردم فهیم لرستان بود، گفت: ایشان از اساتید برجسته حوزه علمیه قم  و نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و فقیهی مجاهد بود.

امام جمعه خرم آباد در ادامه افزود: مرحوم آیت الله طاهری قبل از پیروزی انقلاب طلبه جوانی بود که در نهضت امام(ره) شریک شد و پس از پیروزی نیز مدتی امام جمعه تهران بود و در لرستان نیز در دوره ستمشاهی از مبارزان برجسته علیه دیکتاتوری بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان ویژگی های بارز آیت الله طاهری، ابراز داشت: مرحوم طاهری خرم آبادی خدمات علمی، فرهنگی بسیاری انجام داد و یار و یاور امام و رهبر معظم انقلاب بود و از ولایت و رهبری دفاع می کرد./9451/پ202/ی

ارسال نظرات