۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۰۴۹
امام جمعه کاشان؛

در رفراندم جهانی نظریه جمهوری اسلامی بر دیپلماسی جنگ آمریکا پیروز شد

خبرگزاری رسا­ ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان عقب نشینی آمریکا از موضع خود مبنی بر حمله به سوریه را پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی در رویارویی با آمریکا دانست.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد حبیب ابن موسی(ع) این شهرستان اظهار داشت: مخالفت ملت ها، دولت‌ها و حتی مخالفت انگلستان هم پیمان آمریکا با طرح حمله به کشور مسلمان سوریه در واقع شکست آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی‌ بود.

 

حمله به سوریه نابودی اسرائیل را در پی داشت

وی نظریه جمهوری اسلامی مبنی بر استفاده از مذاکره برای حل بحران سوریه، در برابر دیپلماسی حمله نظامی آمریکا به سوریه را پیروز دانست و گفت: ملت ها و دولت های جهان در رفراندوم جهانی، به نظریه جمهوری اسلامی رأی دادند و دیپلماسی حمله نظامی‌آمریکا به سوریه را رد کردند.     

 

امام جمعه کاشان، رأی جهانی به نظریه جمهوری اسلامی را پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی بین المللی و شکست استکبار جهانی و هم پیمانانش دانست و متذکر شد: چنانچه حمله به سوریه انجام می‌شد باید برای همیشه فاتحه اسرائیل را نیز می خواندند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: در صورت حمله نظامی به کشور سوریه، اگر 4 هزار موشک حزب الله لبنان که به طرف تل آویل و حیفا نشانه رفته است، شلیک می‌شد به تعبیر امام راحل، اسرائیل از صفحه روزگار محو می شد.

 

تخریب برای رسیدن به منصب با مبانی توحیدی و اسلامی همخوانی ندارد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه با اظهار تأسف از تخریب برخی افراد برای گرفتن پست و منصب در شورای شهر تهران و تعیین شهردار تهران، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران افرادی انقلابی و با سابقه درخشان 8 سال دفاع مقدس هستند که تخریب آنان برای رسیدن به منصب با مبانی توحیدی و اسلامی همخوانی ندارد.

 

آیت الله نمازی همچنین انتخاب رییس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در فضای صمیمی حاکم بر شورای شهر را قابل تقدیر دانست و بر انتخاب سریع شهردار کاشان تأکید کرد و به اعضای شورای اسلامی شهر کاشان توصیه کرد برای انتخاب شهردار کاشان از فردی متخصص و متعهد که دغدقه مردم و روحیه خدمتگزاری به مردم را داشته باشد استفاده شود.

 

شهردار باید مرد میدان و شهردارچی باشد

وی افزود: شهردارکاشان باید دارای تجربه و مرد میدان و شهردارچی به تمام معنا باشد و تخصص و دانش اداره یک شهر بزرگ را داشته باشد و قاطعیت و قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشته باشد.

 

خطیب جمعه کاشان با اشاره به این که شهردار اگر قاطعیت داشته باشد اما قدرت تصمیم‌گیری نداشته باشد در تصمیم‌گیری های کلان شهری تردید و تعلل خواهد داشت، یادآور شد:  تصمیم گیری برای شهر با استفاده از استخاره امکان پذیر نیست، شهردار باید قاطعیت در امور و قدرت تصمیم گیری در کارها را داشته باشد تا بتواند با استفاده از ظرفیت شهرستان و پیشنهادات و همچنین پرهیز از باند و باندبازی و رفیق بازی تمامی امور شهری را بر اساس معیارها و ضوابط قانونی انجام دهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای اسلامی شهر کاشان را ترکیبی از یادگاران دفاع مقدس و جبهه و ایثار و از خود گذشتگی دانست و گفت: روحیه گذشت و واگذاری مسئولیت ها به دیگران که فرهنگ رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس و رمز پیروزی جمهوری اسلامی در مقابله با دشمن بود، امروز تا حدودی کم رنگ شده است.

 

وی اظهار امیدواری کرد: آغاز خوب شورای چهارم همراه با ادامه همین روند و پایان آن نیز موفقیت آمیز باشد تا در پایان دوره 4 ساله خدمتگزاری به مردم، هیچگونه مشکلی در شهرستان کاشان وجود نداشته باشد.

 

برگزاری جشن از شعائر دینی است اما پسندیده تر از شعائر دینی عمل به رهنمودهای امام و ائمه معصومین است

خطیب جمعه کاشان در ادامه با تبریک فرارسیدن میلاد ثامن الحجج، علی ابن موسی‌الرضا(ع)، برگزاری مراسم جشن و توزیع شربت و شرینی را از جمله شعائر دینی اعلام کرد و افزود: پسندیدتر از انجام شعائر اسلامی، عمل به رهنمودهای امام رضا(ع) وائمه معصومین(ص) است.

 

آیت الله نمازی در تعریف شیعه با اشاره به این که شیعی کسی که پا جای پای امام و راه امام گذاشته است گفت: شیعه امام نباید در ظاهر شیعه امام باشد اما در عمل در امر گران فروشی، کم فروشی و تضییع حقوق دیگران باشد.

 

وی با بیان این دستور العمل امام رضا(ع) که ایمان یک درجه از اسلام بالاتر است و تقوا یک درجه از ایمان بالاتر است یاد آور، شد: ممکن است انسان مؤمن باشد اما تقوا نداشته باشد و یا تقوای او ضعیف باشد بنابر این مرتبه تقوا از مرتبه ایمان بالاتر است و یقین نیز یک درجه از تقوا بالاتر است.

 

امام جمعه کاشان گفت: کسی که یقین داشته باشد هیچ چیزی از نگاه نافذش پنهان نخواهد ماند و فریب شیطان را نخواهد خورد.

 

آیت الله نمازی افزود: اگر به حساب و کتاب و جزا و قبر و برزخ و نکیر ومنکر یقین داشته باشیم به دنبال گناه نخواهیم رفت و اگر جامعه اسلامی در سایه عمل به رهنمودهای قرآن به درجه ای از حد استاندارد یقین برسد تمامی مشکلات جامعه اسلامی برطرف خواهد شد.

 

آمار تلفات حوادث رانندگی نگران کننده است

امام جمعه کاشان در ادامه آمار تلفات تصادفات عابران پیاده با خودرو و تلفات تصادفات موتورسیکلت و همچنین تصادفات جاده ای را نگران کننده و تأسف انگیز خواند و با تسلیت به بازماندگان حادثه تصادف دو اتوبوس در اتوبان قم- تهران گفت: فوت سالانه 6 هزارعابر پیاده در تصادف با خودرو و فوت سالانه 5 هزار موتور سیکلت سوار در ایران که همگی از جوانان و آینده سازان کشور هستند، نگران کننده است./939/پ202/ع 

ارسال نظرات