۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۸۴۱۲۴

سال تحصیلی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی امروز در تالار علامه امینی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (ع) تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که هم اکنون در شهر تبریز مدارس علمیه حضرت ولی‌عصر(عح)، سالار شهیدان، طالبیه، باقرالعلوم و امام صادق(ع) در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: هم اکنون تمام پایه‌ها و سطوح مختلف تحصیلی در شهر تبریز دایر است.


وی با بیان این‌که سال گذشته برنامه های ابتکاری و جدیدی در حوزه علمیه تبریز اجرایی شد، خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه استان توانستند در المپیاد علمی طلاب شمال غرب با کسب رتبه های برتر عنوان برگزیده را از آن خود کنند که تعداد قابل توجهی از برگزیدگان از حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز بودند.


حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این‌که 70 مقاله از سوی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز نگارش شده و قرار است به جشنواره علامه حلی ارسال شوند، افزود: امسال در نظر داریم آزمون جامع ورود به المپیاد، از تمامی طلاب در هر پایه گرفته شود و که این کار بزرگ برای اولین بار تنها در حوزه علمیه ولیعصر (عج) تبریز اجرایی خواهد شد.


وی با اشاره به این‌که طلاب این مرکز علوم دینی امسال از جلسات اخلاق آیت الله مجتهدشبستری بهره مند خواهند شد، افزود: اگر میثاق طلبگی مورد غفلت واقع شود، نمی توان خود را سرباز حضرت حجت(عج) بنامیم، برگزار جلسات اخلاق فرصتی برای مرور میثاق و آرمان طلبگی در دوران تحصیل است.


مدیر حوزه علمیه تبریز تصریح کرد: اگر سرباز واقعی باشیم باید به این نکته دقت کنیم که کسب نمره اساس کار و راه ما نیست، بلکه مهم جلب رضایت صاحب الزمان است، طلاب باید در همه مراحل زندگی چه در حوزه و حجره و چه در خانه و بیرون از خانه، از خود سوال کنند که آیا رضایت امام زمان را توانسته اند جلب کنند؟.


وی خاطرنشان کرد: نباید به هیچ عنوان به خاطر نمره درس بخوانیم، در شرایطی که تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان جامعه را مورد آماج حملات خود قرار داده است، وظیفه خطیر طلبه به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر از گذشته است، رسالت طلبگی مربوط به شهر و روستای خاص نیست.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه به ویژه اساتید و طلاب حوزوی رسالت خطیری در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب بر عهده دارند، تصریح کرد: نباید میثاق و رسالت طلبگی خود را به مسائل زودگذر و بیهوده فدا کنیم، انتظاری که رهبری از طلاب دارند، بدون مجاهدت در عرصه‌های مختلف حاصل نخواهد شد.


گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی امروز با حضور رییس عالی حوزه های علمیه استان در تالار علامه امینی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات