۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۱۳۳
معاون تهذیب حوزه علمیه تبریز:

رسالت جهانی حوزه با نگرش محدود محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصلی‌نژاد گفت: رسالت عظیم روحانیت زمانی محقق می شود که خود را فدای آرمان اولیه طلبگی خود کنیم.
رسالت جهانی حوزه با نگرش محدود محقق نمی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمهدی اصلی‌نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه تبریز عصر امروز در جمع طلاب ورودی جدید این مرکز علوم دینی با بیان این‌که جایگاه و نقش حوزه های علمیه به مراتب حساس‌تر از گذشته است، اظهار داشت: رهبری فرموده‌اند که اگر حوزه نبود چیزی از دین باقی نمی ماند.


وی با بیان این‌که رسالت امروز حوزه های علمیه تربیت نیروهای مؤمن و متدین و همچنین کادرسازی برای نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: هرگونه غفلت از نقش و جایگاه حوزه های علمیه طلاب را از انجام رسالت و آرمان طلبگی خود منحرف خواهد کرد.


حجت الاسلام اصلی‌نژاد ادامه داد: یکی از مهم ترین آرمان‌های طلبه ا
صلاح جامعه است، با آگاهی از این حقیقت که اصلاح جامعه بدون اصلاح خود ممکن نخواهد بود، بنابراین ابتدا باید خود عامل به آموخته‌هایمان باشیم، سپس به ارشاد عموم بپردازیم که سعادت فردی و اجتماعی حاصل شود.


معاون تهذیب حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: موفقیت طلاب در سایه پایداری و استقامت در برابر مشکلات و ناهنجاری‌هاست، اگر بتوانیم نام اسلام و اهل بیت را در جهان تعالی بخشیم، حقیقت شیعه برای جهانیان آشکار خواهد شد.


وی با تأکید بر پیش مطالعه قبل از حضور در کلاس، آشنایی با فناوری‌های نوین تبلیغی و به روز بودن طلاب گفت: رسالت جهانی حوزه تنها با نگرش جهانی طلاب محقق خواهد شد، نگرش مقطعی، محدود و منطقه‌ای نمی تواند رسالت روحانیت را به صورت کامل محقق کند.


حجت الاسلام اصلی‌نژاد تصریح کرد: رسالت عظیم روحانیت زمانی محقق می شود که خود را فدای آرمان اولیه طلبگی خود کنیم، اگر هدف، نگرش و آرمان طلبه‌ای در جهت مصالح اسلام و نظام اسلامی باشد، به یقین سرباز و مطیع حضرت صاحب الزمان(عج) است.


معاون تهذیب حوزه علمیه تبریز ادامه داد: اگر مطیع حضرت مهدی(عج) باشیم و هرچه امام حاضر و ناظر بفرماید؛ عامل به آن باشیم، به یقین تقرب به درگاه الهی حاصل خواهد شد و آن زمان است که توانسته‌ایم به حقیقت طلبگی خود آگاه بوده و تحصیل را با تهذیب نفس توام مورد توجه داشته باشیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات