۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۱۵۴

اپل بزرگترین بانک اثر انگشت

خبرگزاری رسا ـ اپل این "دیتابیس" (اطلاعات پایه‌ای) را با نهادهای دیگری همچون آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به اشتراک خواهد گذاشت.
ساختمان اثر انگشت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: اپل روز دهم سپتامبر در مراسم معرفی آی فون 5S از امکانی پرده برداشت که برای نخستین بار در گوشی های هوشمند این کمپانی تعبیه شده و می‌تواند سرآغاز تحولی اساسی در حوزه امنیت دیجیتال باشد. امکانی که به "هویت لمسی" (Touch ID) موسوم شده است.
به گزارش این خبرگزاری؛ در حالی شرکت اپل سیستم اسکنر اثر انگشت را بهترین پسورد ممکن برای کاربران در جهان دانسته است که این موضوع خیلی زود به بحث های گسترده درباره حریم خصوصی و مخاطرات پیرامونش تبدیل شده است.
خبرگزاری دویچه وله در ادامه افزود: مساله این است که اپل به این ترتیب می تواند بزرگ ترین پایگاه داده از اطلاعات بیومتریک (آثار انگشت) شهروندان جهان را بسازد. نکته بحث برانگیز این است که با توجه به افشاگری های اخیر ادوارد اسنودن درباره همکاری غول های تکنولوژیک جهان با سازمان های اطلاعاتی آمریکا، اپل نیز این "دیتابیس" (اطلاعات پایه‌ای) را با نهادهای دیگری همچون آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به اشتراک خواهد گذاشت.
در همین حال شرکت اپل در مراسم معرفی آی‌فون 5S با تاکید بر اینکه اطلاعات مرتبط با اثر انگشت رمزگذاری می شود و فقط بر روی پردازشگرهای A7 همان گوشی ذخیره خواهد شد، گفت: نرم افزارهای دیگر هرگز به آن دسترسی نخواهند داشت و به سرورهای اپل منتقل نخواهد شد؛ نسخه بک آپ آن هم در iCloud قرار نمی‌گیرد.
به گفته دویچه وله؛ این چیزی است که مدیران اپل می‌گویند، اما بسیاری از متخصصان و کاربران در سراسر جهان هشدار می دهند که این کمپانی پیشتر با سازمان های اطلاعاتی آمریکا از جمله NSA (آژانس امنیت ملی ‌آمریکا) در پرونده موسوم به پریسم همکاری های نزدیکی داشته و این همکاری ممکن است با اطلاعات بیومتریک ارزشمندی که اپل به دست می‌آورد، حتی گسترده تر هم شود./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات