۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۱۷۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

مهندسی فرهنگی زیرساخت سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گرایلی مهندسی فرهنگی را نیاز پایه در ترویج سبک زندگی اسلامی دانست.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که فرهنگ یک پدیده بسیار دقیق، پیچده و ظریف است، گفت: فرهنگ با روح و عقاید و مجموعه های باورهای بشر در ارتباط است و بر همین اساس مدیریت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر فرهنگ کشورهای جهان در یک  تقابل فرسایشی با فرهنگ غرب قرار دارد، گفت: غرب با ابزارهای مختلف از جمله رسانه ها، پوشاک، غذا وسینما به دنبال سیطره فرهنگی برسایر کشورها است بنابراین حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور نیازمند مهندسی فرهنگی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری با طرح  مبحث مهندسی فرهنگی و سبک زندگی اسلامی ایرانی ابتدا سعی در کاهش آسیب های فرهنگ غرب و پس از آن به دنبال جایگزینی فرهنگ اسلامی ایرانی یا همان سبک زندگی اسلامی و ایرانی به جای  فرهنگ غربی و آمریکایی هستند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که در حال حاضر برنامه های فرهنگی و دینی به صورت پراکنده انجام می شوند، گفت: با تدوین  برنامه های فرهنگی در قالب طرح مهندسی فرهنگی مسیر دست یابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی و تغییر فرهنگ جامعه سریع تر می شود.

 

وی ادامه داد: مهندسی فرهنگی مدیران را در مسیر درست قرار داده و موجب کاهش برخوردهای سلیقه ای در مباحث فرهنگی  می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که مهندسی فرهنگی یک راه حل جامع برای اجرای درست سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه است، گفت: تا زمانی که برنامه های فرهنگی در قالب یک طرح مهندسی فرهنگی تدوین نشود تاثیر گذاری آن هم در جامعه کم خواهد بود.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که صدور فرهنگی ارزش های اسلام و انقلاب از مهم ترین اهداف امام راحل بود گفت: انتقال فرهنگی سبک زندگی اسلامی و ایرانی به کشورهای جهان و منطقه تنها از طریق یک طرح مهندسی شده  فرهنگی ممکن است./968/ت302/ب

ارسال نظرات