۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۸۴۲۱۲
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه:

آموزش زبان عربی در حوزه الزامی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه از الزامی شدن آموزش زبان عربی در حوزه های علمیه خبر داد و این مساله را پیش نیاز اصلی حضور مبلغان در فضای بین الملل دانست.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه های علمیه، ظهر امروزدر مراسم افتتاحیه حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت: طلاب باید مواظب باشند که در یادگیری آموزه‌های قرآن عقب نمانند.

 

وی در ادامه افزود: جامعه بشری و کشورها آمادگی پذیرش مبلغان شیعه را بوده و حاضر هستند که از مبلغین دین استقبال کرده تا در زمینه دین از آن‌ها استفاده کنند.

 

حجت الاسلام زمانی با اشاره به این که یکی از مخاطبان مبلغان اسلام شیعیان هستند، اظهار داشت: جمعیت شیعیان در دنیا450 میلیون نفر در کشورهای مختلف است.

 

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان این که 400میلیون شیعه منتظر مبلغان ایران هستند، ابراز داشت: مخاطبان دوم ما مسلمانان غیر شیعه بوده که جمعیت آن‌ها به بیش از 1میلیارد در عالم می رسد که نیاز به معارف اهل بیت دارند.

 

وی ادامه داد: مخاطبان سوم ما پیروان ادیان آسمانی بوده‌اند که نزدیک‌ترین ادیان برای کسب دین اسلام مسیحیان هستند.

 

حجت الاسلام زمانی از تصویب طرح آموزش زبان عربی جدید و انگلیسی در حوزه‌های علمیه خبر داد و ابراز داشت: نظام آموزش جدید حوزه علمیه کشور با محوریت آموزش زبان عربی است.

 

معاون بین الملل حوزه علمیه تصریح کرد: تا پنج سال دیگر ما آماده اعزام مبلغ دینی برای کشورهای دیگر هستیم و رایزنی هایی نیز با سازمان فرهنگ و ارتباطات و نهاد اعزام مبلغ صورت گرفته است.

 

وی افزود: در مدارس علمیه کرمان کلاس مکالمه زبان عربی را آغاز کنید و  ما نیز به همراه نماینده ولی فقیه حمایت های لازم را از شما خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام زمانی در پایان گفت: طلاب باید به فراگیری زبان انگلیسی و عربی اهتمام داشته باشند زیرا این  دو زبان در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است./9705/پ203/ج

ارسال نظرات