۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۲۱۴
آیت الله صفایی بوشهری:

تحولات جهانی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده را نشأت گرفته از نهضت دینی و اسلامی ایران دانست و بر ضرورت آماده شدن روحانیت برای ایفای نقش در چنین شرایط حساسی تاکید کرد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، پیش از ظهر امروز، در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، گفت: جهان در آستانه تحول عظیمی است و این تحول نشأت گرفته از نهضت دینی و اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: سال ها است جهان استکبار تلاش می کند مردم را از دین به سوی بی دینی هدایت کند و این از همان آغاز بعثت انبیا و ظهور ادیان بوده که صف دین ستیزی را تشکیل داده بودند و در این راه تلاش های و ظلم های بسیاری کردند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: با پدیدار شدن انقلاب اسلامی ایران که تجلی اسلام ناب محمدی(ص) است این مهم صورت گرفت و این تهاجم را که به مرحله آخرین خود می رسید و تمام جامعه بشری را در مرز نابودی قرار داده بود از آن جلوگیری و اسلام ناب را در جامعه ملی و فرا ملی ایران احیا کرد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر اساس این انقلاب و اسلام را بر دو پایه کتاب و عترت دانست و اظهار داشت: در فضای فراتر از مکان ائمه در زمان حضور و غیبت در همه فضاها علمدار دین و خورشید فروزان نمایش دین است؛ از این رو روحانیت سومین شخصیت الهی در تاریخ و جهان پس از پیامبران و ائمه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر گفت: حوزه های علمیه و مدارس آن فضایی بهشتی و آسمانی برای تربیت انسان های الهی و آسمانی است و در صف نخست ایجاد نظام و حفاظت و ولایت قرار دارند و در صدر این فضای روحانیت ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به توصیف حوزه علمیه پرداخت و با بیان این که حوزه های علمیه یعنی حوزه نجات و کمال بشریت و ارائه دهنده اسلام ناب و دفاع مقدس اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: حوزه های علمیه یعنی حوزه ایمان و تقوا، اخلاق، تحقیق و پژوهش، دانش و دانایی و معرفت است؛ زیرا حوزه های علمیه انسان های متقی را تربیت می کند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود طلاب را به خواندن درس عمیق و دقیق خوانی در حوزه های گوناگون و مباحثه و ضبط دقیق کلمات و خواندن کتاب به ویژه در حوزه ادبیات و همچنین کمک گرفتن از اساتید توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر انضباط در کار را یک وظیفه مهم دانست و تصریح کرد: طلبه اگر انضباط شخصی و مدرسه ای نداشته باشد همچون پیچی است که از ساختار مرتب و منظم ماشین رها شده است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: شما اکنون در مجموعه زندگی می کنید و باید مطابق برنامه آن حرکت کنید و از سویی هم یک زندگی شخصی دارید که باید منظم و بنا به یک ضابطه باشد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر بیان داشت: ما باید سربازانی ولایتمدار برای رهبر معظم انقلاب و در خدمت ایشان باشیم و از منویات آن پیروی و تبعیت کنیم.

وی در ادامه به احترام به اساتید و والا داشتن مقام آنها تأکید کرد و گفت: نکته دیگر احترام به اساتید و بزرگان علوم و تکریم آنها است که مسأله ای مهم بوده و همه باید نسبت به آن دقت داشته باشیم./9454/پ202/ج

ارسال نظرات