۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۸۴۲۴۳
امام جمعه بناب:

شناخت صحیح از دین مایه رستگاری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که طلاب مجاهدت علمی خود را توام با تهذیب نفس کنند، گفت: شناخت صحیح از دین مایه رستگاری است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه حضرت ولی‌‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که دوران تحصیل در حوزه فرصتی برای تأمل در رفتارهای فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: تحصیل در حوزه تنها گذراندن واحدهای درسی و یا کسب نمره قبولی نیست.


وی خاطرنشان کرد: تفاوت اصلی نظام آموزشی حوزه با دانشگاه‌ها، در توجه ویژه به مبانی تربیتی و تهذیبی است، اگر طلبه‌ای عالم به فقه باشد، اما عامل به آن نباشد، نه تنها بهره‌ای از آموخته‎‌هایش نخواهد برد، بلکه فایده‌ای برای جامعه نیز نخواهد داشت.


امام جمعه بناب شناخت صحیح از دین را مایه رستگاری دانست و تصریح کرد: اگر طلاب مجاهدت علمی خود را توام با تهذیب نفس کنند، به یقین به توفیقاتی دست خواهند یافت، که علمای سلف به آن نائل شدند، اگر می بینیم امام راحل توانست انقلابی جهانی به راه اندازد، تنها به برکت خلوص نیت در هدف و عمل به دانسته‌هایش بوده است.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که طلاب قدر حضور در حوزه را با تحصیل مجدانه عالی‌ترین مفاهیم الهی بدانند، گفت: اسلام کامل‌ترین دین و تشیع عالی‌ترین مکتب است، مکتبی که پاسخگوی تمام نیازهای بشری در همه دوران‌هاست، به‌حق فراگیری چنین مفاهیمی افتخاری بس ارزشمند برای طلاب محسوب می شود.


وی  افزود: اگر مکتبی کامل‌تر از اسلام وجود داشت، قطعاً خداوند آن را عرضه می‌کرد و در رأس آنها دوام دین و برقراری اسلام بدون حمایت و پشتیبانی انسان‌های مؤمن امکانپذیر نیست، رسالت امروز طلاب و روحانیان دفاع از ارزش های الهی و ترویج مفاهیم عالی دین مبین اسلام است.


امام جمعه بناب خاطرنشان کرد: در 35 سال گذشته در هر مقطع حساس انقلاب، در زمان جنگ و غیرجنگ وقتی در برابر تصمیمات دشمن با شیوه‌های روز جلو رفتیم، شکست خوردیم، ولی زمانی که به شیوه‌های اسلامی و اعتقادی روی آوردیم، پیروز میدان شدیم.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که آرمان های انقلاب اسلامی تنها با تمسک به فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت به جهانیان صادر خواهد شد، گفت: اگر اعمال ما مطابق گفته‌هایمان باشد، به یقین جهانیان با شور و اشتیاق به حقیقت انقلاب و مکتب تشیع پی خواهند برد./935/پ202/ب

ارسال نظرات