۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۸۴۲۴۸
آیت الله موسوی جزایری:

دریافت پاداش حج در زیارت امام رضا مستلزم معرفت به آن امام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: خدمت کردن به زائران حرم امن الهی یکی از وظایف پیامبران خدا بوده که از بارزترین آنان حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش اسماعیل بود است.
آيت الله موسوي جزايري ديدار مديران کاروان هاي حج خوزستان ديدار مديران کاروان هاي حج خوزستان ديدار مديران کاروان هاي حج خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در دیدار مدیران و معاونان کاروان های حج این استان، با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: با توجه به روایت صادره از اهل بیت معصومان(ع) حج فقیران زیارت حرم مطهر رضوی است.

وی با بیان این که قرآن کریم با تصریحی که کرده تنها کسانی می توانند به مکه مکرمه مشرف شوند که توانایی آن را داشته باشند، تأکید کرد: حج فقرا زیارت حرم امام رضا(ع) و حج اغنیا زیارت خانه خدا و ادای مناسک الهی است.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با تأکید بر زیارت امام رضا(ع) اظهار داشت: زمانی پاداش حج به انسان زائر امام رضا(ع) داده می شود که زیارت با معرفت به آن امام همراه باشد.

امام جمعه اهواز با بیان این که معرفت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از جایگاه رفیعی برخودار است، تصریح کرد: حضور در حرم و کنار قبر شریف و مطهر آن امام باید با معرفت نفسانی و قلبی با آن امام باشد؛ چرا که این عامل مهم ترین نکته برای سعادت و توسل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نکاتی پیرامون حج و مناسک آن خاطرنشان کرد: شخص عازم به مکه مکرمه باید قبل از مشرف شدن نکات، احکام و مناسک حج را به صورت صحیح و دقیق مطالعه کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با بیان این که کسی بدون مطالعه و حضور در جلسات به سرزمین وحی عازم شود به یقین در طول سفر دچار مشکلات گوناگونی خواهد شد، اظهار داشت: کسی که علاقه مند حضور در مراسم بزرگ حج است باید در اولویت مناسک حضور در این کنگره بزرگ را بشناسد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به خدام کاروان های حج تصریح کرد: خدمت کردن به زائران حرم امن الهی یکی از وظایف پیامبران خدا بوده که از بارزترین آنان حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش اسماعیل بوده است.

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: به تصریح آیات قرآنی خداوند به حضرت ابراهیم(ع) دستور نظافت و استقبال از زائران خانه خود را می دهد./9458/پ203/ج

 

ارسال نظرات