۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۸۴۲۷۲
تحریم یوتیوب علیه ایران؛

آزادی بیان به نفع صهیونیزم مصادره شد

خبرگزاری رسا ـ در ماه ژوئیه گذشته اتحادیه "ضد افترا" از کانال پرس تی وی در یوتیوب شکایت کرد.
پرس تي وي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: مصاحبه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جدید ایران که با پرس تی وی به زبان انگلیسی در مورد سوریه سخن گفته بود، در یوتیوب منتشر شده است.
به گفته دویچه وله؛ کسانی که مایلند مصاحبه محمد جواد ظریف را ببینند، بهتر است عجله کنند، چون در ماه های اخیر چند اکانت پرس تی وی در یوتیوب از کار انداخته یا بسته شده است.
قابل ذکر است از آنجایی که مردم آمریکا نمی توانند برنامه های پرس تی وی را از طریق تلویزیون دنبال کنند، شبکه های برون مرزی ایران، لینک مصاحبه ها و برنامه های خود را از طریق یوتیوب توئیت کرده و برای مردم جهان به نمایش می گذاشتند. اما چند ماه است، میان پرس تی وی و یوتیوب کشمکش وجود دارد.
به گزارش این خبرگزاری آلمانی؛ در ماه ژوئیه گذشته اتحادیه "ضد افترا" از کانال پرس تی وی در یوتیوب شکایت کرد. این سازمان آمریکایی ضد یهودستیزی! در شکایت خود مطرح کرده بود که پرس تی وی از یوتیوب به عنوان وسیله ای برای تبلیغ و انتشار نظریه های مضرِّ یهودستیزانه به زبان انگلیسی در میان طیف وسیع مخاطبان استفاده می کند.
نکته قابل توجه این است کمی پس از آن، پرس تی وی گزارش داد که گوگل، کانال یوتیوب این فرستنده تلویزیونی متعلق به ایران را بسته و جلوی پخش آن را گرفته است.
دویچه وله در ادامه افزود: دو هفته پس از آن، در اوایل ماه اوت، پرس تی وی اعلام کرد که برای انتشار اخبار و گزارش های خود کانال دیگری در یوتیوب ایجاد کرده است. اما اتحادیه ضد افترا بار دیگر از این موضوع شکایت کرد و دلیل آورد که استفاده این فرستنده از یوتیوب نقض تحریم های آمریکاست. بدین ترتیب کانال پرس تی وی در یوتیوب بار دیگر مسدود شد.
همچنین در ماه مارس 2013 نام های محمد سرافراز، رئیس پرس تی وی و حمیدرضا عمادی، رئیس اتاق خبر این شبکه تلویزیونی برون مرزی جمهوری اسلامی، در فهرست تحریم شدگان اتحادیه اروپا قرار گرفت.
شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل ست نیز پخش برنامه های ماهواره ای جمهوری اسلامی، از جمله برنامه های پرس تی وی را از ماه ژوئیه 2013 متوقف کرد. این اقدام ظاهرا پیامد قرار گرفتن نام عزت الله ضرغامی، مدیر عامل سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران بود.
کارشناسان این اقدام یوتیوب را نه در راستای حمایت از قوانین بین الملل بلکه در حمایت از قوانین نانوشته صهیونیزم ارزیابی کرده اند. قوانینی که صحنه گردانان بنگاه های خبر پراکنی وضع کرده و تمام رسانه های تحت نفوذشان باید از آنها پیروی کنند. سخنان ایران که ناقض قواعد بازی بین المللی رسانه های صهیونیزم است مسلما باید سزای حق گویی های خود را با تحریم بپردازد./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات