۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۸۴۲۸۶

چالش درونی ایالات متحده آمریکا

خبرگزاری رسا ـ دولت ایالات متحده همیشه برای فرار از این چالش، شروع به فرافکنی و ایجاد فتنه در جهان کرده است.
سيل کلرادو بحران آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: امواج ویرانگر سیل در ایالت کلرادو، روز شنبه و برای پنجمین روز متوالی شرق این ایالت را هدف قرار داد.
به گزارش این خبرگزاری؛ تاکنون پنج نفر جان خود را از دست داده و صدها تن نیز ناپدید شده اند. فرمانده گارد ملی کلرادو می گوید: مردم برای نجات خود به وسائل مختلف از جمله با فندک، با نور جاکلیدی و قلم و از این قبیل به هلیکوپترها علامت می دهند. این علامت ها با عینک حفاظ دار و دارای دید شب قابل دریافت است و به این ترتیب می توان به کمک آنها رفت.
به گفته شاهدان عینی، دو تن از جان باختگان، زوجی بوده اند که پس از متوقف کردن خودروی خود در شمال غربی شهر بولدر، امواج سیل آنها را می بلعد و یک قربانی دیگر زن 60 ساله ای بوده که سیل او و خانه اش را بر بالای یک تپه در خود فرو می برد.
یورونیوز در ادامه گفت: تخمین زده می شود که در دو منطقه مورد هجوم سیل، به ویژه در منطقه بولدر، 250 نفر ناپدید شده اند. از سال 1976 که کلرادو با پرتلفات ترین سیل یعنی حدود 150 کشته مواجه شد، بارش و سیل روزهای اخیر بی سابقه بوده است.
قابل ذکر است برای دولت ایالات متحده مبارزه با حوادث طبیعی چالشی بحث بر انگیز و همیشگی بوده است. هر از چند گاهی که بخشی از این کشور دچار سیل و یا طوفان می شود، این نگرانی وجود دارد که دولت این کشور چگونه به مردم آسیب دیده خواهد رسید.
هزینه های سر سام آوری که به واسطه جنگ افروزی های این کشور در جهان و رکود شدید اقتصادی قابل تامین نمی باشد، دولت ایالات متحده را مجبور کرده است تا همیشه برای فرار از این چالش، شروع به فرافکنی و ایجاد فتنه در جهان کند.

اکنون نیز با وجود شرایط سخت حادثه دیدگان، تیتر اول اخبار رسانه های آمریکا، سوریه و مسائل حاشیه ای آن می باشد./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات