۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۸۴۳۱۸

پیام مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با صدور پیامی خطاب به طلاب،‌ اساتید و کادر حوزه‌های علمیه خواهران نکاتی را به آنان یادآور شد.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پیام خود آورده است:
یرفع الله الذین آمنوا منکم والّذین اوتوا العلم درجاتٍ و اللّه بما تعملون خبیر
«الحمدالله الذی هدانا و ماکنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله والصلوة والسلام عل سیدنا و نبینا محمد و آله الطیبین الطاهرین سیّما مولانا بقیة‎الله فی الارضین عجل‌الله‌تعالی‎فرجه‎الشریف واللعنة علی اعدائهم اجمعین من الان الی یوم الدین»
محضر مبارک استادان گرامی، طلاب و مدیران معزز و همکاران گرامی حوزه‌های علمیه خواهران
با تبریک فرا رسیدن بهار علم و فضیلت نکاتی را به محضر شریفتان عرض میکنم:
1. آغاز سال تحصیلی حوزههای علمیه فرصتی نو برای تجدید پیمان و هم‌عهدی با مولایمان حضرت مهدی (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) است که در طریق سربازی او با بذل وسع نه تنها از آب و نان که از جان خواهیم گذشت تا شکرانه‌ این نعمت، یعنی خدمتگزاری در ساحت مقدسش را به جا آوریم.
2. شروع مجاهدت‌های علمی فرصت مناسبی است برای تذکر ـ تأمّل و تأکید و مراقبت نسبت به اصالت‌‌ها و سنتهای حوزههای علمیه و اینکه علم آموزی در این عرصه فقط برای خداست. ما علم را نه برای کسب قدرت و مکنت و تشخّص و تبرّج و مخاصمه و نه حتی برای علم که فقط لله می‌آموزیم و آموزش می‌دهیم چرا که براساس آموزه‌های دینیمان قدم در راهی گذاشته‌ایم که انبیاء در آن گام نهاده‌اند و ما وارثان انبیائیم و همان گونه که انبیاء در ایفاء رسالت خود جز به خدا نمی‌اندیشیدند؛ تهذیب نفس و تخلق به اخلاق انبیاء هَمِّ دائمی همة ما حوزویان تا پایان عمر خواهد بود. انشاءالله
«الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احداً الا الله و کفی بالله حسیبا»
3. در سال‌های اخیر به مدد تلاش‌ها و مجاهدت‌های شما عزیزان امکانات نسبتاً مناسبی در اکثر حوزه‌های علمیه فراهم آمده و پیشرفتهای چشمگیری در عرصه نظام آموزشی، اداری، پژوهشی، فرهنگی و هماهنگ سازی و یکپارچهسازی حوزههای علمیه در سطوح و لایههای مختلف به وجود آمده است. ضمن تأکید بر تداوم این نهضت، توجه همگان را به این نکته معطوف می‌نماییم که به موازات تداوم پیشرفت زیرساخت‌ها و توسعة کمّی آن، باید به کیفیت بخشی به امر آموزش و پژوهش و نهضت علم‌آموزی در حوزه‌های علمیه و عمق بخشی به آن و نیز روان‌سازی نظام اداری مالی حوزههای علمیه توجه ویژه کرد.
4. همه توفیق‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های متوالی اخیر و دستاوردهای متعدد آن از قبیل برتریهای مطلق و نسبی در اکثر جشنواره‌های علمی مشترک، تشکیل صدها هسته پژوهشی و تشکیل ده‌ها کانون پژوهشی، شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی و امید به تشکیل کرسی‌های نظریهپردازی که به یمن حضور عالمانه و پرتلاش خواهران فاضل طلبه به دست آمده است نوید حضور سپاه عظیم علمی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی حوزه‌های علمیه را در ترویج مبانی اصیل اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله وسلم) در مقابله با شبهات، نحله‌ها و جریان‌های انحرافی مکاتب و عرفان‌های کاذب می‌دهد که انشاءالله با توجه ویژه مسئولین و دست‌اندرکاران و اقبال و مجاهدت‌های بیشتر خواهران طلبه شاهد ارتقاء کمّی و کیفی آن باشیم.
5. پشتیبانی و حمایت بی‌دریغ از نظام اسلامی و ولایت فقیه در مقابله با تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استکبار جهانی و نقش مؤثر حوزه‌های علمیه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و مقابله با جنگ نرم، همواره وظیفه دائمی حوزه‌های علمیه بوده و خواهد بود و توفیق بیش از دو هزار وبلاگ‌نویس خواهر در فضای مجازی و استقبال روزافزون مخاطبین از حضور در این عرصه و سایر عرصه‌های تبلیغی شاهد این حضور پرتلاش است.
نقش مؤثر حوزه‌های علمیه در تبیین الگوی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی؛ به ویژه در عرصه زن و خانواده و تربیت نسل آینده و چگونگی شکل‌گیری محیطی امن و با آسایش در خانواده و اجتماع، غیرقابل انکار و بی بدیل است؛ لذا توجه همگان را به پژوهش، تبیین و ترویج این الگوی مستفاد از آموزه‌های اسلام ناب جلب نموده، امیدوارم که بتوانیم با عمل به وظیفه خود در این عرصه چونان سایر عرصه‌های علمی و عملی موجبات رضایت مولایمان حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) که همان رضایت الهی است فراهم کنیم./9191/د102/ی
ارسال نظرات