۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۸۴۳۲۹

گزارشی از حضور خادمان حرم رضوی در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ خادمان حرم قدس رضوی در ادامه سفر به آذربایجان غربی در ارومیه حاضر شدند و افزون بر دیدار کارکنان سپاه شهدا آذربایجان غربی، خانواده شهید فلاح، شرکت در محفل انس با قرآن و جشن ازدواج آسان زوج های ارومیه ای در جمع کودکان بی سرپرست و سرطانی این شهرستان نیز شرکت کردند.
خدام حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، خادمان آستان قدس رضوی، صبح امروز با حضور در سپاه شهدای آذربایجان غربی، با کارکنان و پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این مراسم که با استقبال رسمی مسؤولان ارشد سپاه شهدا از جمله معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا، معاونین ستادی، کارکنان و سربازان وظیفه برگزار شد، وحیدی، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا با خیرمقدم به خدام بارگاه مطهر رضوی و تبریک اعیاد دهه کرامت اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران نماد مردم سالاری دینی است.

 وی با بیان این که خادمان آستان قدس رضوی افتخار و مباهات آذربایجان غربی هستند، ادامه داد: آذربایجان غربی با تقدیم 12 هزار شهید به انقلاب اسلامی، با وجود شرایط مرزی یکی از امن ترین استان های کشور بوده و در این خطه از کشور باب شهادت و ایثار باز است.

حجت الاسلام بابایی مبلغ کاروان رضوی نیز در جمع پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ثبات قدم در مسیر اهل بیت(ع) جز با تمسک به معارف دینی ممکن نیست.

وی گفت: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند «قرآن کریم کتاب الهی است که از آن نباید تجاوز شود. این کتاب برای هدایت انسان است و اگر به غیر قرآن کریم تمسک جوید گمراه می شود، برنامه سعادت انسان در قرآن کریم آمده است».

حجت الاسلام بابایی تأکید کرد: اهل بیت(ع) مفسران اصلی قرآن کریم هستند، برای رسیدن به سعادت نیز باید از قرآن کتاب الهی استفاده کرده و اهل بیت و ائمه اطهار(ع) را گرامی بداریم.

مبلغ کاروان رضوی بیان کرد: نعمت های گرانقدر و بی شماری که در نزد مردم هستند باید گرامی داشته شوند و راه آن جز تفسیر واقعی و صحیح قرآن کریم نیست.

وی با بیان این که نعمت ولایت، بزرگ ترین نعمت انسان برای رسیدن به سعادت و قله کمال بشری است، ادامه داد: عشق به ولایت را باید پرورش دهیم، همچنین سبک زندگی ها را نیز باید ولایی کنیم که این مسأله مطالبه جدی مقام عظمای ولایت است.

حجت الاسلام بابایی با بیان داستانی از امام صادق(ع) در مورد ولایت مداری و ضرورت توجه به این مسأله افزود: عشق و ارادت مردم به ولایت فقیه نماد اقتدار ایران اسلامی است.

مبلغ کاروان رضوی در پایان با بیان این که معارف قرآنی و اهل بیت را باید بیاموزیم و آموزش دهیم، گفت: سبک زندگی ولایی باید با آمدن خادمان آستان قدس رضوی و پرچم متبرک حرم، روز به روز بیشتر در جامعه مشهود شود.

پس از سخنان مبلغ کاروان رضوی، رضایی از خادمان آستان قدس رضوی با مداحی در وصف امام رضا (ع) و قرائت صلوات خاصه امام هشتم اشک شوق را در چشمان حاضران جاری ساخت.

اهدای نمک متبرک و تبرک پاسداران به بیرق متبرک حرم مطهر رضوی پایان بخش این برنامه بود.

حسینیه شهید فلاح ارومیه عطر حرم رضوی به خود گرفت

 خادمین حرم مطهر رضوی در ادامه دیدارهای مردمی، روز گذشته با حضور در منزل شهید ولی فلاح با خانواده این شهید دیدار و گفت و گو کردند.

 ورود خدام بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به منزل این شهید که در حال حاضر به عنوان حسینیه مورد استفاده قرار می گیرد، همراه با استقبال جمعی از خانواده شهدا و بستگان شهیدان بود.

در این میان عشق و علاقه مادران و خانواده شهدا به تبرک از پرچم رضوی نمود بیشتری می یافت که در نوع خود جالب توجه بود.

پس از این استقبال گرم، خادمان رضوی با حضور در حسینیه شهید فلاح، ضمن دیدار با خانواده این شهید بزرگوار، به احساسات حاضران پاسخ دادند.

بخش بعدی دیدار با خانواده شهدا در حسینیه شهید فلاح ارومیه، قرائت صلوات خاصه با نوای یکی از خدام رضوی بود که همراه با اشک شوق حاضران و به خصوص بانوان همراه بود.

پس از این مرحله، نوبت به زیباترین بخش برنامه یعنی تبرک خانواده شهدا و حاضران به پرچم متبرک رضوی بود که از سوی یکی از خادمین رضوی انجام شده و حاضران با بوسه بر پرچم به ابراز احساسات خود پرداختند.

در پایان مراسم دیدار با خانواده شهدا در حسینیه شهید فلاح، با اهدای هدیه های تعبیه شده از سوی آستان قدس رضوی از همه خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

حضور خدام بارگاه امام رضا(ع) در جمع کودکان بی سرپرست ارومیه

خادمین بارگاه رضوی در ادامه حضور خود در این استان، در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست «هانیه»، ضمن دیدار با مسؤولان این مرکز، با کودکان زیر پوشش دیدار و گفت و گو کردند.

از برنامه های جالب توجه در این دیدار، قرائت شعر امام رضا(ع) از سوی کودکان بود که اشک را در چشمان خادمین و هیأت همراه جاری کرد.

در ادامه نماز جماعت مغرب و عشا در حضور خادمان بارگاه رضوی و کودکان زیر پوشش مرکز هانیه اقامه شد.

پس از نماز نیز خادمین بار دیگر با حضور در میان کودکان، هدایای آستان قدس رضوی را تقدیم آن ها کردند.

خادمین رضوی در محفل انس با قرآن کریم ارومیه شرکت کردند

خادمین بارگاه رضوی در ادامه سفر خود به آذربایجان غربی، در محفل انس با قرآن کریم در شهرستان ارومیه شرکت کردند.

در این محفل نورانی که با حضور حجت الاسلام «کاظم سلامتی»، از علمای برجسته آذربایجان غربی و جمع کثیری از مردم خداجوی ارومیه در مسجد «جنرال» این شهر برگزار شد، قاریان ممتاز و برجسته همچون «مرتضی محمدنژاد» دارنده مقام اول مسابقات بین المللی و «علی صادقی کاملی» به قرائت پرداختند.

در ادامه، گروه تواشیح و مدیحه سرایی «طوبی» قطعه ای زیبا در وصف امام رضا(علیه السلام) و کرامات این امام همام اجرا کردند.

حجت الاسلام مهدی بابایی، در سخنان خود با تبریک دهه کرامت و به خصوص میلاد امام رضا(ع)، احادیثی از این امام را بیان کرد و عنوان کرد: برای رسیدن به مسیر هدایت باید از قرآن کریم تبرک جوییم.

وی افزود: عشق به ولایت باعث می شود تا زندگی در مسیر الهی جریان یابد و انسان مسیر سعادت را بپیماید.

 مبلغ آستان قدس رضوی، در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم آموختن قران کریم توسط مسلمانان، تاکید کرد: خداوند متعال نزول قرآن کریم را دلیل رسالت پیامبر(ص) بیان کرده و مؤمنان و مسلمانان نیز باید در این مسیر قدم گذارند تا به این ترتیب شاهد رستگاری آن ها باشیم.

حجت الاسلام بابایی، در پایان گفت: توجه به خواسته های ائمه و انبیا از مردم، می تواند مسیر سبز زندگی را هموار سازد.

 لازم به ذکر است، این محفل انس با قرآن کریم، تنها محفل انسی است که در سطح کشور با حضور خادمین بارگاه رضوی برگزار شد.

 با دیدن کودکان سرطانی ارومیه، اشک در چشمان خادمان رضوی حلقه زد

 خدام و نماینده آستان قدس رضوی از انجمن خیریه حمایت از بیماران ارومیه بازدید کردند که در جریان این بازدید با دیدن کودکان سرطانی، اشک در چشمان خادمان رضوی حلقه زد.

 دکتر چگینی، مدیر بنیاد کودک ارومیه اظهار داشت: بنیاد کودک فعالیت خود را از 8 سال گذشته در جهت ارائه خدمات به بیماران داخلی و کشورهای هم مرز با استان آغاز کرده است.

 وی افزود: در جهت حل مشکلات بیماران و خانواده آن ها برای عدم اقامت در هتل و مسافرخانه های شهر، اقدام به ساخت یک واحد اقامتی کردیم که زمین این واحد توسط شهرداری ارومیه به بنیاد اهدا شده و با کمک های مردمی در حال ساخت و ساز است.

 دکتر چگینی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات بنیاد کودک گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با خرید یک مغازه عروسک فروشی و اهدای آن به بنیاد کودک موجب شادی دل کودکان شد؛ اداره کل زندان های استان نیز دعوت به ایجاد مهدکودک در بند نسوان زندان ارومیه و اجازه نگهداری کودکان در زندان توسط مادرانشان کرده است.

 با دیدن تصاویر دردناک کودکان سرطانی و توضیحات مدیر مرکز، اشک در چشمان خدام بارگاه رضوی حلقه زد.

 برگزاری جشن ازدواج آسان با حضور خدام آستان قدس رضوی

 مراسم جشن ازدواج آسان زوج های جوان از دیگر برنامه هایی بود که با حضور خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد.

 در این مراسم دکتر گل صنم لو از اساتید دانشگاه ارومیه اظهار داشت: احترام متقابل میان زوجین از جمله موارد اساسی در زندگی مشترک است و در این زمینه روایات بسیاری از بزرگان دینی بیان شده است.

وی با اشاره به سیره امام رضا(ع) و ائمه معصومین، افزود: خوشرویی زوجین در زنگی از جمله سفارش های مؤکد دین مبین اسلام و بزرگان دین است.

 در ادامه این مراسم رضایی یکی از خادمان آستان قدس رضوی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، آرزوی خوشبختی برای زوجین کرد.

 قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و اشکبار شدن چشمان حاضران فضای روح بخش و معنوی را پدید آورد که در ادامه این حس و حال، تبرک جستن زوج های جوان به بیرق حرم مطهر رضوی بر این روحانیت افزود.

 لازم به توضیح است برگزاری کارگاه آموزشی «به رسم آیینه» ویژه زوج های جوان و آموزش اصول همسرداری از دیگر برنامه های این جشن بود./936/پ202/غ

ارسال نظرات