۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۴۳۴۰
در دیدار عالم کشور آذربایجان مطرح شد؛

ابراز تاسف آیت الله مکارم از برادر کشی در جهان اسلام/ عزت مسلمانان در گرو اتحاد است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف و تاثر شدید از رواج برادر کشی در جهان اسلام، اختلاف افکنی بین مسلمانان را توطئه دشمنان و بیگانگان دانست و تاکید کرد: مسلمانان همه با هم برادر هستند و مرزهای جغرافیایی نمی تواند آنها را از هم جدا کند.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله ناصر مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار با عالم دینی کشور آذربایجان،‌ با تاکید بر این که ما با علما و مردم مسلمان این کشور احساس برادری می کنیم، فلسفه کنگره عظیم حج را نیز اتحاد و همدلی امت اسلام دانست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: فلسفه حج این بوده که اسلام ثابت کند همه مسلمانان در دنیا یک واحد عظیم هستند و همه برادر یکدیگرند و باید این مهم بیش از پیش تقویت شود و مرزهای جغرافیایی نمی تواند آنها را همدیگر جدا کند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که اسلام یک مکتب بسیار قوی با معارف بسیار عمیق است، خواستار اتحاد بیش از پیش مسلمانان برای تحقق اهداف کلان شد و تصریح کرد: اگر مسلمانان همه دست به دست هم بدهند می توانیم در دنیا به صورت یک جمعیت سربلند و عزیز و مقتدر زندگی کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اتحاد امت اسلام را عامل رعب و وحشت استکبار جهانی دانست و تاکید کرد: دشمنان اسلام از این می ترسند که ما یک روز با هم متحد شویم؛ از این رو سعی می کنند بین ما اختلاف بیندازند و تولید سوء ظن و بدبینی کنند.

وی با ابراز تاسف و تاثر شدید از وضعیت امروز برخی کشورهای اسلامی تصریح کرد: اگر نگاهی به کشورهای اسلامی بکنیم متاسفانه می بینیم که چگونه برادر به جان برادر افتاده و کشورهای شان را تخریب می کنند و سرچشمه همه این مسائل نیز بیگانگان هستند.

این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان بسیار احساس نزدیکی می کنیم، ما انتظار روزی را می کشیم که برادران آذربایجانی به ایران بیایند و ایرانی ها به آذربایجان بروند بدون اینکه نیازی به تشریفات ویزا و مواردی از این قبیل داشته باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان وجوه اشتراک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد: ما می توانیم در مسائل سیاسی و اقتصادی نسبت به یکدیگر کمک کنیم و جایی که مورد اختلاف بین ما و شما باشد را حل نماییم، سرحدها و برنامه های ما معلوم است؛ بنابراین ما انتظار داریم که شما و دوستان شما را در ایران ببینیم این رفت و آمدها و ارتباطات بیش از پیش گسترده و مستحکم شود. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات