۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۴۳۴۲
مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان:

علم آموزی طلاب حقیقتی راهبردی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان با ضروری دانستن علم آموزی برای طلاب در زمان کنونی گفت: با آغاز سال تحصیلی کار اصلی طلاب یعنی علم آموزی که در برهه کنونی واقعیتی راهبردی است، آغاز می شود.
علم آموزی طلاب حقیقتی راهبردی است

حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید طلاب و حضور دوباره آنها در مدارس علمیه اظهار داشت: حضور در مدارس علمیه و تحصیل دروس حوزوی به یقین توفیقی الهی است که باید قدر این نعمت را بدانیم که بر ما ارزانی داشته شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضروری بودن علم آموزی برای طلاب در برهه کنونی تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی، فعالیت اصلی طلاب یعنی علم آموزی و در برهه کنونی واقعیتی راهبردی است، آغاز می شود و اگر آن را قدر بدانیم سبب کمال دنیا و آخرت خواهد شد؛ بنابراین برای این‎که بتوانیم به نقطه دلخواه خود در پیشگاه خداوند برسیم باید بنا به گفته امام علی(ع) مبنی بر «علم قدرت است، خود را به قدرت علمی مجهز کنیم» عمل کنیم.

مدیر استانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان زنجان در ادامه افزود: اگر قرار است که ما بین آسمانی ها جایی داشته باشیم و خود را در نزد آنان به حساب آوریم باید علم آموزی و کار علمی کنیم، همانطور که در مسأله جنگ نرم هم علم و پیشرفت علمی یک مسأله راهبردی است و سبب پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی می شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به نقش تأثیر گذار طلاب در تبلیغ سبک زندگی اسلامی اشاره و عنوان کرد: در بحث سبک زندگی اسلامی نقش نخست را طلاب باید ایفا کنند و با بهره مندی از تفکر اصیل دینی با تحجرگرایی، واپس گرایی، تفکرات سلفی و تکفیری مبارزه کنند که در این زمینه انتظارات از طلبه ها به سبب اشتغالی که با مباحث اسلامی دارند، بسیار بالا است.

وی در پایان اهمیت دادن به پیشرفت های علمی را یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از دولت جدید عنوان کرد و گفت: پیشرفت علمی یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از دولت جدید است که در سخنرانی های اخیر خود افزون بر بحث معیشتی و اقتصادی مردم، اهمیت دادن به پیشرفت های علمی را نیز خواستار بودند که البته همه این پیشرفت ها و علم آموزی ها باید برای خداوند باشد که در غیر این صورت برای همه حجاب خواهد شد./949/ت302/غ

ارسال نظرات