۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۳۴۶

سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با حضور آیت الله مجتهدشبستری برگزار شد.
حوزه علميه صادقيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان که در حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی تحصیلی و هدف‌گذاری برای آینده باید همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت گیرد.


وی با بیان این‌که حرکت و تحصیل بدون هدف نتایج نامعلومی به دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر نظم و برنامه‌ریزی در تحصیل علوم دینی داشته باشید، به یقین از تک تک لحظات زندگی و تحصیل در حوزه به بهترین شکل ممکن بهره خواهید جست، در غیر این صورت اوقات به بطلالت سپری خواهد شد.


نماینده خبرگان رهبری گسترش مطالعات ضمن درسی، احترام به اساتید، توجه به مباحثه، پیش مطالعه قبل از حضور در کلاس درس، تحقیق و پژوهش های فقهی، آشنایی با شبهات، بهره مندی از فناوری های نوین تبلیغی و همچنین شبهه‌شناسی را از جمله وظایف خطیر طلاب علوم دینی برشمرد و گفت: انحراف از آرمان طلبگی، خیانت به کسوت روحانیت است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که تهاجم فرهنگی غرب هویت اصیل دینی جوانان ایران اسلامی را هدف قرار داده است، افزود: اگر شناخت صحیح از اقدامات خصمانه و مواضع شوم دشمنان نداشته باشید، راه به بیراهه خواهید رفت، از این رو باید بصیرت و دشمن‌شناسی خود را زیر سایه ولایت‌مداری ارتقا دهید.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جایگاه مهم و ارزشمند مدارس علمیه خواهران در عرصه های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور هم در خانه و هم در اجتماع نقش مهم تربیتی و فرهنگی بر عهده دارند، اما متأسفانه کمبود مبلغه در مجالس مذهبی بانوان به شدت احساس می شود.


وی با اشاره به آسیب های خلأ وجودی بانوان مبلغه و تحصیل کرده حوزه در جامعه گفت: این مسأله موجب شده تا عده‌ای با بازارگرمی اقدام به ترویج اعتقادات ضاله و التقاطی خود در مجالس مذهبی بانوان کنند، که گاه مشاهده شده این تحرکات با هدایت و برنامه ریزی دشمنان اسلام و تشیع صورت می گیرد.


نماینده خبرگان رهبری خواستار حضور فعال طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران در مجالس مذهبی بانوان شد و گفت: هر هیأت و مجلس مذهبی بانوان باید با نظارت و حضور فعال یک بانوی تحصیل‌کرده در حوزه همراه باشد، غفلت از این مسأله موجب بروز شبهات و تفکراتی خرافی در جامعه خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات