۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۳۶۰
مدیرکل اوقاف مازندران:

وقف اثرگذارترین راه حل برای مشکلات موجود کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندان، توسعه و ترویج سنت حسنه وقف را اثرگذارترین راه حل برای رفع بسیاری از مشکلات موجود در جامعه دانست.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آمل که در سالن اجتماعات شهدای ششم بهمن سال 60 آمل برگزار شد با بیان این که شهرستان آمل یکی از شهرهای دینی و مذهبی کشور است، گفت: مردم این شهر با تقدیم 40 شهید در روز ششم بهمن سال 60 توانستند حماسه ای ارزنده را برای همیشه ثبت نموده که با ثبت در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) ماندگار شد.

 

وی ادامه داد:  آمل زادگاه حضرات آیات حسن‌زاده و جوادی آملی در عصر حاضر بوده و توانسته بزرگان و مراجع تقلید را در دامن خود پرورانیده و به جهان اسلام تحویل دهد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که معتقدیم در کشور مشکلاتی وجود دارد، بیان داشت: همه در تلاش برای حل مشکلات هستند اما یکی از ماندگارترین و اثرگذارترین راه حل برای مشکلات کشور ترویج عملی سنت حسنه وقف است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: این سنت والا به معنای واقعی کلمه در بین ما جا نیفتاده است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف یک مسأله دینی، وجدانی، اخلاقی و انسانی است، گفت: این سنت تنها اختصاص به دین و منطقه ما ندارد بلکه امری فرادینی، فرامنطقه‌ای و فراملی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود، وقف کردن را بزرگ‌ترین نعمت و مصداق اطاعت خداوند دانست و یادآور شد: این عمل نیک رضایت خداوند را نیز به همراه دارد.

 

 حجت الاسلام علیزاده، سازمان اوقاف و امور خیریه را یکی از فعال‌ترین سازمان‌های کشور برشمرد و گفت: باید جایگاه موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی در جامعه شناسانده شود زیرا این موقوفات به نوعی مغفول مانده است و مردم باید با اطلاع‌رسانی مسؤولان بدانند که چه اقداماتی در زمینه وقف انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام رسول علیخانی، سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این مراسم با بیان این که راه برای فعالیت و تلاش در امور وقف در این شهرستان هموار شده است، گفت: مدیریت موقوفات مبنی بر عمل به فرمایشات امام امت که فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیت خود باقی بمانند و همچنین تبدیل بقاع متبرکه براساس رهنمودهای رهبر انقلاب که باید به قطب فرهنگی تبدیل شود رسالت سنگینی بر دوش داریم.

 

وی با بیان  این که باید به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی در مجموعه اوقاف باشیم، یادآور شد: متعهد می‌شوم که تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به موقوفات و بقاع متبرکه در این شهرستان داشته باشم و از حقوق آنها دفاع کنم.

 

حجت الاسلام علیخانی بهترین نظارت بعد از خداوند را نظارت مردمی دانست و گفت: امید داریم مردم که همیشه از مدافعان موقوفات هستند بر فعالیت ما به صورت روزانه نظارت کنند تا نیت واقفان به دقت اجرا شده و ما نیز در وظایفمان به درستی وارد عمل شویم.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات پنج ساله حجت الاسلام حسین مهدیان تشکر شده و حجت الاسلام رسول علیخانی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آمل معرفی شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات