۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۳۸۴
آیت‌الله موسوی اردبیلی:

برخی اختلاف‌ها بین ایران و آذربایجان با گفت‌وگو رفع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار رییس کمیته دولتی امور نهادهای دینی جمهوری آذربایجان با تأکید بر افزایش تعاملات ملت ایران و جمهوری آذربایجان، گفت‌وگو را تنها راه‌حل رفع اختلاف دو کشور عنوان کرد.
آيت الله موسوي اردبيلي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار الشاد اسکندراف، رییس کمیته دولتی امور نهادهای دینی جمهوری آذربایجان و هیأت همراه با اشاره به مشترکات ملت ایران و آذربایجان گفت: دین، مذهب، باورها و بسیاری از قوانین ملت ایران و آذربایجان مشترک است.

وی با بیان این که در این دیدار، گویا برادران و آشنایان خود را مشاهده کردم، اظهار داشت: تاریخچه روابط و تعاملات ملت ایران و آذربایجان به گذشته­های دور بر می­گردد؛ امیدوارم این دیدارها، هرچه بیشتر در راستای افزایش تعاملات و نزدیکی ملت ایران و آذربایجان ادامه داشته باشد.

این مرجع تقلید دین داری در جمهوری آذربایجان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در جمهوری آذربایجان، شیعیان، مسلمانان و موحدان باورهای خود را به خوبی حفظ کرده­اند؛ به طوری که در این کشور می توان، شخصیت‌های افتخار آمیزی را مشاهده کرد.

استاد خارج فقه حوزه با تأکید بر این که اکنون اخبار خوبی از کشور جمهوری آذربایجان به گوش می­رسد، یادآور شد: امیداوریم این مسیر درست، هر چه بیشتر و بهتر ادامه داشته باشد.

حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در پایان تصریح کرد: با توجه به روابط حسنه ملت ایران و جمهوری آذربایجان، مشکلات و اختلافات پیش رو، با گفت وگو حل می شود و با این گونه سفرها، روابط دو کشور، روز به روز بهتر خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در این دیدار رییس کمیته دولتی امور نهادهای دینی جمهوری آذربایجان با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی، گفت: با توجه به این که در این چند روز دیدارهای مختلفی در جمهوری اسلامی ایران داشتم؛ برای دیدار با شما لحظه شماری می­کردم.

الشاد اسکندراف، با بیان این که امیدواریم این دیدارها نتایج خوبی را به همراه داشته باشد، اذعان داشت: ما به همراه هیئتی از جمهوری آذربایجان خدمت رسیدیم، تا سلام دین داران و برادران آذربایجانی را تقدیم حضرت عالی نماییم.

وی در دیدار با تأکید بر این که محبت آیت‌الله موسوی اردبیلی در دل ملت آذربایجان روز افزون است، خاطرنشان کرد: همانگونه که تلاش شما برای خدمت به اسلام و دین است، ما را در راستای افزایش معنویت در آذربایجان یاری نموده و از دعای خیرتان بی نصیب نکنید.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار که جوانشیر آخوندوف، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز در آن حضور داشت، قرآن کریم چاپ جمهوری آذربایجان، به رسم یادبود به آیت الله موسوی اردبیلی اهدا شد./920/د102/ی

ارسال نظرات