۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۸۴۴۱۲
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

عالی‌ترین مفاهیم خانواده در اسلام آمده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان این‌که ائمه معصومین همگا‌ن را ‌به تکریم و توجه به خانوا‌ده سفارش می‌کنند، گفت: عالی‌ترین مفاهیم خانواده در اسلام آمده است.
خانواده قراني

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام محمدحسین قندهاری امروز در نشست بصیرت‌افزایی کارکنان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع مستقر در منطقه شمالغرب ‌کشور با تاکید بر توجه به آسیب‌های درون که ممکن به فرد صدمات جبران‌ناپذیری وارد کند، افزود: انسان تا جایی که می‌تواند باید از ‌تکبر دوری کند چرا که اکثر آسیب‌های دورن از این موضوع نشأت می‌گیرد.

 

وی با بیان این‌که توجه به احادیث و روایات ائمه معصئومین رمز سعادت بشری است، تصریح کرد: ‌‌در احادیث و روایات ائمه معصومین نسخه‌هایی برای بشر وجود دارد‌ که این نسخه‌ها بسیار کارساز است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید بر تفکیک وظایف مرد و زن در زندگی گفت: ‌‌رسول گرامی اسلام می‌فرمایند ‌‌»‌ هر چه ایمان بنده زیاد‌تر ‌شود محبتش نسبت به خانواده‌اش بیشتر می‌شود» از این رو ‌‌اظهار محبت، ‌ایمان بیشتر بشر را نسبت به خانواده نشان می‌دهد.‌

 

وی با اشاره به تاکید ائمه معصومین(ع)در خصوص احترام مرد به همسرش خاطرنشان کرد:‌‌ امام صادق(ع) می‌فرمایند «دوستدار اهل ‌بیت(ع) ‌باید به همسرش هم احترام بگذارد و او را دوست بدارد.»

 

حجت الاسلام والمسلمین قندهاری با تاکید بر اینکه مرد و زن در زندگی باید یکدیگر را مدارا کنند، اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) نیز می‌فرمایند «در هر حال‌ با همسرت مدارا کن. در هر شرایطی، عصبانی هستی یا ناراحت  هستی‌، ‌با همسرت مدارا کن و با او همنشینی خوبی داشته باش»

 

‌وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) می‌فرمایند‌ «بهترین مردان امت من دارای سه خصلت دوری از ‌‌تکبر، داشتن ترحم، عطوفت و مهربانی و عدم آزار ‌رساندن به مردم هستند،» گفت: ‌رسول خدا(ص) می‌فرمایند‌‌« هرکس سیلی و ضرب و شتمی نسبت به خانواده‌اش داشته باشد ذات اقدس‌ الهی امر می‌کند به ازای آن یک ضربه‌ای که زده 70 ضربه ‌سیلی مالک نیران به این فرد‌‌ زده شود.»

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  با هشدار نسبت به رعایت حقوق زنان تاکید کرد: آقایان در تمام مجالسی که با همسر خود حضور می‌یابند حرمت بانوان را نگه دارند ‌چرا که زن رو‌حیه لطیفی دارد.

 

وی با بیان اینکه زنان نیز باید در این خصوص ‌هوشیار باشند و حرمت آقایان را نگه دارند، بیان داشت: ‌‌امام صادق(ع) از پدر بزرگوارشان نقل می‌کنند ‌که «هرکس زن گرفت باید او را گرامی و محترم بدارد‌.» و رسول خدا(ص) نیز می‌فرمایند که «زن را گرامی نمی‌دارند مگر افراد بزرگوار و به آنان توهین نمی‌کنند مگر مردم پست و خوار».

 

‌وی با بیان اینکه مرتب کردن و آراستگی ظاهر مردان باعث عفت زن می‌شود، افزود: یکی از دلایل انحراف برخی زنان وضعیت ظاهری مرد است که جذابیت برای زن ‌ ندارد.

 

حجت‌الاسلام قندهاری‌ با بیان اینکه بهترین جوانان ‌در خانواده ‌کسانی هستند‌ که در بر‌خورد با خانواده‌اش نرم خوتر و مهربان‌تر باشد، گفت: ‌هشت دستور را ‌رسول خدا، اما علی(ع)، امام محمد باقر(ع)، امام جعفر صادق (ع) و امام رضا(ع)‌ ‌مطرح  می‌کنند که این 8 دستور مشکلات زندگی ‌را مردم ‌بر‌طرف می‌کند./935/د102/ج

ارسال نظرات