۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۴۴۳۸
در قم؛

نشست تحولات منطقه و آینده مناسبات شیعه و سنی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست تحولات منطقه و آینده مناسبات شیعه و سنی با هدف بررسی تحولات جاری منطقه در قم برگزار می‌شود.
نشست مشترک علما و روحانيان شيعه و سني در مشهد

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به وقوع تحولات جدید در منطقه و نگرانی از نزاع‌های فرقه‌ای در آینده، مرکز الحضارة لتنمیة الفکر اسلامی(لبنان) با همکاری معاونت بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت بین‌الملل جامعة المصطفی العالمیه نشست تحولات منطقه و آینده مناسبات شیعه و سنی را برگزار می‌کند.

براساس این گزارش، بررسی تحولات جاری منطقه با تأکید بر کشورهای مصر و سوریه از سوی دکتر طلال عتریسی استاد جامعه شناسی دانشگاه دولتی لبنان و بررسی آینده خیزش سیاسی و فرهنگی جهان تشیع با توجه به تحولات منطقه با حضور استاد محمود حیدر، محقق ژئوپولیتیک شیعه و خاورمیانه از موضوعات مورد بحث در این نشست است.

همچنین پروژه امت اسلامی و چالش‌های فراروی آن در شرایط کنونی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین نجفعلی میرزائی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) و محقق تمدن اسلامی در نشست تحولات منطقه و آینده مناسبات شیعه و سنی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

گفتنی است، نشست تحولات منطقه و آینده مناسبات شیعه و سنی روز پنج شنبه، 28 شهریورماه از ساعت 10 تا 13 در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی به نشانی قم ـ چهارراه شهدا برگزار می‌شود./993/د101/ی

ارسال نظرات