۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۸۴۴۷۰

طرح جامع 32 بقعه متبرکه در آذربایجان‌شرقی آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان برنامه پنج ساله در تمام بقاع متبرکه استان طرح جامع احیا و توسعه بقاع اجرا می شود.
 ضريح امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در جشن میلاد امام رضا(ع) در تبریز با بیان این‌که ویژه برنامه های دهه کرامت و میلاد امام هشتم در امامزادگان شاخص استان برگزار شد، اظهار داشت: این جشن‌های معنوی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی هر منطقه اجرایی شد.


وی با بیان این‌که ترویج فضایل و اخلاق و رفتار اهل بیت(ع)، ارتقای معرفت به شان و منزلت امامزادگان(ع) ، زمینه سازی برای تجلی محبت دوستداران اهل بیت و خاندان کرامت، بهره مندی از برکات و انوار وجودی آن بزرگواران از لحاظ روحی و معنوی از جمله اهداف این برنامه هاست، گفت: آشنایی با سیره، تاریخ و فرهنگ امامزادگان نیز مورد هدف است.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تا پایان برنامه پنج ساله در تمام بقاع متبرکه استان طرح جامع احیا و توسعه بقاع اجرا می شود، تصریح کرد: در سطح استان 314 امامزاده داریم که طرح جامع 32 بقعه آغاز شده است و امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم دیگر برنامه های عمرانی نیز به زودی به اتمام برسد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی همچنین از تدوین و چاپ کتاب فرهنگ جامع امامزادگان استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: این اثر نفیس که حاصل ما‌ه‌ها تحقیق و پژوهش تلاشگران این عرصه است، تا پایان نیمه نخست سال‌جاری رونمایی می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح جامع امامزاده سید احمد مرند در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع شامل عملیات عمرانی و اجرایی تربت‌خانه، زائرسرا، احداث کتابخانه و هتل برای زائران و گردشگران خبر داد و گفت: این طرح در قالب طرح مودت و کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده و بخشی از اعتبارات دولتی نیز با تخصیص به موقع کمک خواهد کرد تا به این وسیله در طول شش ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد.


گفتنی است، در پایان این مراسم از خادمان 9 امامزاده تبریز و جلفا از جمله سید محمد کججانی، سید حمزه، امامزاده دال ذال، سید عبدالله، سید جمال، عون بن علی و امامزاده نوجه مهر جلفا (ع) در تبریز تجلیل شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات