۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۴۵۳۶

خادمان حرم رضوی در حوزه علمیه ارومیه حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با تعدادی از خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دیدار کردند.
خادمان حرم رضوي در حوزه علميه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که برای شرکت در جسن های زیر سایه خورشید در استان آذربایجان غربی حضور دارند، عصر سه شنبه با حمل پرچم بارگاه ملکوتی آن امام همام در جمع طلاب علوم دینی حوزه علمیه امام خمینی(ره) حاظر شدند.


حجت الاسلام خان‌بابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در این مراسم معنوی که با استقبال طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی همراه بود، به تشریح جایگاه علمی، ابعاد شخصیتی و سیره امام رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: اگر مقام، شأن و جایگاه علمی امام رضا(ع) و ائمه اطهار به درستی بازگو شود، موجب گرایش روزافزون جهانیان به مکتب تشیع می شود.


وی با بیان این‌که علم و عمل آن امام همام توأم بود، خاطرنشان کرد: بشر تشنه معارف و علوم وحیانی اهل بیت عصمت و طهارت هستند، از این رو رسالت طلاب و روحانیان در شناساندن سیره، منش و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) به مراتب حساس‌تر از گذشته است.


حجت الاسلام خان‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از حضور خادمان حرم رضوی در استان آذربایجان غربی و حوزه علمیه ارومیه افزود: خادمی ائمه اطهار افتخاری بسیار ارزشمند است و استقبال از خادمان امام رضا کمتر از زیارت آن امام همام در مشهدمقدس نیست.


همچنین در ادامه این مراسم یکی از خادمان حرم قدس رضوی با بیان این‌که استقبال مردم از پرچم گنبد و بارگاه حضرت رضا(ع) در سراسر کشور بی سابقه بوده است، گفت: استقبال مردم در این چند روز ما را متحیر کرد، در روستا و شهرهایی که ما در این 3 روز حضور داشتیم، از همه قشر به دیدار بیرق امام رضا آمده و تبرک جستند.


رضایی با اشاره به برگزاری باشکوه ویژه برنامه های جشن میلاد امام رضا(ع) در سراسر کشور به ویژه منطقه آذربایجان طی روزهای گذشته افزود: کسانی بودند که ساعت‌ها به انتظار این علم بودند و این عشق مردم آذربایجان را نسبت به ولایت و امامت نشان می دهد.


گفتنی است، ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی زیرسایه خورشید، امسال هم‏زمان با سال‏ روز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت رضوی در 120 شهر از 22 استان کشور و در 17 شهر از شش کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات با هدف گسترش جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات