۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۸۴۵۵۱
سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا؛

بزرگ ترین تهدید برای اسرائیل هلال تهران، دمشق، بیروت است

خبرگزاری رسا ـ سفیر اسرائیل در آمریکا: ما همیشه افراد بد غیر وابسته به ایران را به افراد بد وابسته به ایران ترجیح داد‌ه‌ایم.
سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از حمایت سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا از شورشیان مسلح القاعده در سوریه خبر داد.
در این گزارش آمده است مایکل اورن در جریان یک مصاحبه گفته است: برای اسرائیل پیروزی شورشیان مرتبط با القاعده بر بشاراسدی که در رکن اصلی سوریه و متحد ایران باشد ارجحیت دارد.
دویچه وله در ادامه به نقل از رویترز در این باره گفت؛ اگرچه در زمان حاکمیت بشار اسد بین این دو دشمن دیرین (سوریه و رژیم صهیونیستی) مواضع ثابتی وجود داشته، اما اظهارات مایکل اورن بیانگر چرخشی در مواضع علنی اسرائیل در رابطه با جنگ داخلی سوریه تلقی می شود.
قابل ذکر است بسیاری از مقامات این رژیم غاصب از مد‌ت ها قبل نسبت به قدرت گرفتن احتمالی شورشیان وابسته به القاعده هشدار داده و گفته بودند: این شورشیان در صورت سقوط بشاراسد، ممکن است سلاح های خود را به سوی اسرائیل برگردانند.
اما مایکل اورن می گوید: اسرائیل همواره می خواسته اسد برود و همچنین اسرائیل همواره بد را به بدتر ترجیح داده است. ما همیشه افراد بد غیر وابسته به ایران را به افراد بد وابسته به ایران ترجیح داد‌ه‌ایم. بزرگ ترین تهدید برای اسرائیل همان هلال استراتژیکی است که از تهران تا دمشق و بیروت کشیده شده است و به نظر ما اسد شاه کلید این قوس است./1415/1409/ح

ارسال نظرات