۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۸۴۵۵۲
مدیر حوزه علمیه صالحیه کرمان:

اطاعت از اهل بیت سبب موفقیت در دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه صالحیه کرمان با اشاره به بحث اطاعت از اهل بیت اظهار داشت: شرط امامت سختی در کار، یقین پیدا کردن و بنده خدا بودن است که اگر کسی این کار ها را انجام دهد به درجات بالای عرفانی دست پیدا می کند.
امامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین محمدی، مدیر حوزه علمیه صالحیه کرمان، درجشن ولادت امام رضا(ع) که شب گذشته در حوزه علمیه محمودیه کرمان برگزار شد، گفت: مقام و جایگاه امامت تنها بارجوع به قرآن حل می‌شود زیرا که قرآن بهترین سخن از جانب خداوند معرفی شده است.

 

وی در ادامه افزود: شرط سربازی یک طلبه، امضای امام زمان بوده زیراکه اگر این امضا نباشد نتیجه این است که مورد توجه خداوند قرار نگرفته ایم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به بحث امامت درقرآن کریم افزود: امامت یک منصب الهی بوده و کسی نمی‌تواند ازخود بگوید که من امام هستم.

 

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: دومین نکته درمورد امامت‌ و ‌کسی‌ نمی‌تواند دارای این مقام باشد عصمت امام است چون این که شرط در‌ پذیرفتن امامت ‌به عصمت پرداخته شده است.

 

این کارشناس مسائل دینی باتوجه به بحث جایگاه بزرگ امامت و با آوردن استدلالی ازقرآن‌ خاطرنشان کرد: پیامبری که تلاش های ‌بسیاری برای هدایت مردم انجام داده خداوند می فرماید: امامی را بعداز خود انتخاب کند، پس امامت ادامه رسالت از طرف خداوند معرفی شده است.

 

وی با توجه به این که امامت مایه کمال دین بوده ابراز داشت: بهترین نعمت برای‌ انسان ها که سایر نعمت های ‌دیگر متوقف برآن هستند، نعمت رسالت و امامت برای مردم انتخاب شده است.

 

استاد حوزه علمیه افزود: عمل کردن به خواسته های اهل بیت وظیفه مهمی‌ برای سربازان امام زمان است تا ‌این که در آخرت خجالت زده امام زمان(عج) نشوند.

 

وی با توجه به تفسیر آیه صراط المستقیم گفت: مراد ازاین آیه قرآن ائمه اطهار هستند که‌اگر می‌خواهیم به راه خداوند ادامه دهیم باید ارتباط خود را با اهل بیت قطع نکنیم.

 

مدیر حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از وظایف مهم ما انسان ها اطاعت ازخدا، پیامبر و اهل بیت بوده که ‌سبب موفقیت در دنیا و آخرت است.

 

وی با اشاره به این که با توجه به آیه قرآن جواب این که چه طور معصیت نکنیم، افزود: اگر کسی باور به خدا داشته باشد و بگوید خدا معصیت ما را می بیند دیگر گناه نمی کند.

 

وی در پایان با اشاره به کار امام که هدایت مردم است اظهار داشت: شرط امامت سختی در کار، یقین پیدا کردن و بنده خدا بودن است که اگر کسی این کار ها را انجام دهد به درجات بالای عرفانی دست پیدا می کند./970/پ 202/ب

ارسال نظرات