۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۴۵۷۵

تأکید آیت الله طباطبایی نژاد بر حفظ قرآن در دوران طلبگی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که کسی که قرآن را حفظ کند، بفهمد و عمل کنید در روز قیامت بهترین جایگاه‌ را دارد، گفت: در طلبگی حفظ قرآن، فهم و عمل به آن جایگاه ویژه‌ای دارد.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، امروز در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم که در حوزه علمیه تخصصی قرآن کریم ثامن‌الحجج(ع) اصفهان برگزار شد، با اشاره به این‌که به همه مدارس علمیه حفظ قرآن توصیه شده بود، گفت: در برخی از کشورها مانند یمن، وقتی دیپلم خود را می‌گیرند، حافظ قرآن هستند، البته آن‌ها به قرآن عمل نمی‌کنند.

وی گفت: من از جوانی علاقه‌مند به حفظ قرآن بودم و مهم‌ترین کار را برای طلبه این می‌دانم که حافظ قرآن باشد، افرادی که حافظ قرآن شدند، روزی باید یک جزء قرآن را مرور کنند تا حفظ خود را از دست ندهند و این خود توفیقی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: برخی افراد که حافظ قرآن نیستند، نمی‌توانند هر روز قرآن بخوانند، امام خمینی(ره) روزی یک جزء قرآن می‌خواندند و در ماه رمضان نیز سه جزء قرآن می‌خواندند.

وی با تأکید بر این‌که در طلبگی حفظ قرآن، فهم و اهمیت آن بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: متأسفانه برخی افراد و برخی از مدیران مدارس به این مسأله توجه ندارند، کسی که حفظ قرآن کند، رشد فکری بسیاری می‌یابد و همچنین ادبیات و درسش نیز قوی می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: کسی که قرآن حفظ کند، بفهمد و عمل کند، در روز قیامت بهترین جایگاه‌ها را دارد، هم در دنیا و هم در آخرت سربلند است، طلبه حافظ قرآن ادبیاتش نیز تقویت می‌شود و باید در حفظ قرآن ادبیات را نیز بررسی کند.

وی با اشاره به این رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن اظهار کرد: وظیفه طلبه کار قرآنی است و طلبه کار خود را برای فهم و خواندن قرآن آغاز کرده است و باید حافظان قرآن طلاب نسبت به دیگران بیشتر باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد سربلندی را در قرآن دانست و اظهار کرد: در این مدارس جای معارف و شناخت پیدا کردن به اهل‌بیت(ع) است و باید به حق آنان عارف باشیم و نباید طلابی که در این مدرسه درس می‌خوانند در حفظ قرآن کوتاهی بورزند.

وی افزود: این مدرسه یک مدرسه متروکه بود، همان‌ گونه که این مسجد با همه زیبایی‌اش غیرقابل استفاده بود و خوشبختانه در تعمیر مسجد و برای مدرسه قدم‌هایی برداشته شد و امروز 11 نفر پایان حفظ خودشان را از این مدرسه می‌گیرند./914/پ202/س

ارسال نظرات