۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۵۸۷

ساختمان سه مدرسه علمیه خواهران در استان اصفهان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ساختمان سه مدرسه علمیه خواهران در استان اصفهان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمين جمشيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در مراسم‌های افتتاح ساختمان سه مدرسه علمیه خواهران در استان اصفهان شامل مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها‌ گلدشت، فاطمیه سلام‌الله‌علیها درچه و صالحات فولادشهر در سخنانی اظهار داشت: باید الگوی صحیح زندگی که در سبک زندگی اصیل ما ایرانی‌ها ریشه دارد و در راستای زندگی معصومان علیهم‌السلام است، از سوی حوزویان شناسایی و به مردم شناسانده شود.
وی افزود: وقتی در زندگی مردم اندیشه می‌کنیم، می‌بینیم مردم سبک زندگی اسلامی را از عالمان خداترس الگو گرفته‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: البته بخشی از رفتارها که در اثر تبلیغات سوء و ارتباطات نادرست رنگ دیگری پیدا کرده است، نیاز به اصلاح دارد.
وی با اشاره به وجود برخی جریان‌های انحرافی و افکار نادرست در جامعه اظهار داشت: این ننگ است که در جایی زندگی کنیم و در کنارمان نحله‌های انحرافی وجود داشته باشند و به فعالیت بپردازند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران این استعداد را دارند که با جریان‌های انحرافی، مکاتب باطل، افکار نابجا،‌ احکام غلط و شیوه‌های نادرست رایج مقابله کنند و عملی‌ترین راه مقابله با این حرکت‌ها این است که خود را به سلاح علم و عمل مجهز کنند.
وی با بیان اینکه مردم از حوزویان انتظار دارند تا پاسخگوی شبهات عملی و اعتقادی باشند، افزود: ما طلاب اگر می‌خواهیم منشا اثر باشیم باید دین خدا را خوب یاد بگیریم و خوب عمل کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به دنبال تحقق و تکامل اجرای هدف انبیای عظام الهی هستند، گفت: نظام اسلامی تمکنی بوده است که به برکت خون شهدا، حرکت امام راحل و تلاش مجاهدان به حوزه داده شده است تا به وظیفه خود عمل کند.
وی گفت: تا وقتی نظامی که به دنبال تحقق ارزش‌ها است وجود دارد، حوزه‌های علمیه همواره پشتیبان آن هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه حوزه هیچ‌گاه نسبت به سرنوشت نظام بی‌تفاوت نیست، گفت: این نظام عنایتی است که خداوند به مردم و روحانیت عطا کرده است تا احکام الهی اجرا شود و حرکت در مسیر تعالی صورت گیرد. در این مسیر قائمه نظام ولایت فقیه است که برای حفظ اسلامیت نظام ضروری است.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه خواهران نقطه هدف ابتدایی خود خواهران طلبه هستند، تصریح کرد: خواهران طلبه ابتدا باید همسران شایسته، مادران شایسته و عضوی شایسته در جامعه باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: اگر جامعه ببیند زنان شایسته‌ای وجود دارند که در عین دارا بودن صفات جمال و کمال، از عفاف نیز برخوردارند، از آنان الگو می‌گیرد. خداوند می‌خواهند انسان‌ها را به وسیله افرادی از جنس خودشان هدایت کند.
وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه افزود: آغاز سال تحصیلی حوزه‌ها فرصتی برای بازیابی ارزش‌های حوزه‌های علمیه و تاکید و مراقبت بر آن‌ها است.
وی با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه، علم را نه برای قدرت، ثروت و حتی علم بلکه برای خدا فرامی‌گیرند، افزود: اگر کسی علم را برای خدا فراگرفت علم او ثمری نخواهد داشت و یا حاصل آن ماندگار نیست.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در بسیاری از مجامع علمی غیرحوزوی کمال طالبان علم، دست‌یابی به علم برای مجادله، دست‌یابی به قدرت و یا ثروت است، اضافه کرد: اما در حوزه‌های علمیه، مسیری که طی می‌شود همان مسیر انبیا و اوصیای الهی است.
وی گفت: طی این مسیر جز با طهارت، تضرع و توجه به ذات الهی امکان‌پذیر نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به توسعه کمی حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور، اظهار داشت: باید در کنار این توسعه کمی در اندیشه توسعه کیفی و عمق‌بخشی به حرکت آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران نیز باشیم. اگر قالب‌هایی برای کار فراهم می‌شود این قالب‌ها برای محتواهای عمیق است و افتخار عمق‌بخشی به حرکت علمی حوزه‌های علمیه خواهران متعلق به خواهران طلبه است.
وی با بیان اینکه تداوم این حرکت نیازمند تلاش کادر و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران است، گفت: امیدواریم روز به روز شاهد شکوفایی بیش از پیش حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت 2هزار وبلاگ در مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: فعالیت تبلیغی بانوان طلبه در فضای مجازی یکی از عرصه‌های مورد توجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ تدین و به لحاظ پیشتازی در حوزه‌های علمیه خواهران در کشور نمونه است، اظهار داشت: بیشترین متقاضی مدارس علمیه خواهران و متقاضی تاسیس مدارس علمیه خواهران در استان اصفهان قرار دارند.
وی افزود: این افتخاری برای اصفهان است که پرچمداری عفاف و حجاب را در حوزه‌های علمیه به دست گرفته‌اند. این همت بلند را به مردم شریف اصفهان تبریک می‌گوییم.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به وجود مدارس علمیه سطح دو و سه در استان اصفهان اظهار امیدواری کرد به زودی مقطع تحصیلی سطح چهار نیز ویژه بانوان طلبه در این استان راه‌اندازی شود.
در این مراسم‌ها همچنین آیت‌الله احمدی امام جمعه و موسس مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها گلدشت، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه و موسس مدرسه علمیه فاطمیه سلام‌الله‌علیها درچه و حجت‌الاسلام صالحیان موسس مدرسه علمیه صالحات فولادشهر با ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی،‌ تبلیغی و فرهنگی طلاب در این مدارس علمیه و نحوه مشارکت خیرین در هزینه‌های ساختمانی مدارس علمیه خواهران، به فعالیت‌های صورت‌گرفته در این مدارس علمیه اشاره کردند./9191/د101/ی
ارسال نظرات